Beskrivelse
Læringsmål: Ifølge de pædagogiske diplomuddannelsers fælles studieordning er målet med modulet Social–kognitive udviklingsforstyrrelser, at den studerende:- kan vedligeholde og udvikle forudsætningerne for læring og udvikling, herunder de social-kognitive funktioner hos mennesker med gennemgribende og /eller social-kognitive udfor-dringer
- kan indgå i et samarbejde om en læringsdifferentieret indsats med eksempelvis kollegaer, forældre, pårørende eller eksterne parter
- har viden om diagnoser indenfor ADHD og autismespekteret, herunder refleksion over norma-litet og afvigelse i det senmoderne samfund
- har kendskab til målgruppen i et livsperspektiv eksempelvis i relation til familieliv, uddannelse, fritidsliv og arbejde
- kan indhente information, beskrive, analysere og vurdere en læringsdifferentieret indsats, der retter sig mod at optimere læring og udvikling for mennesker med social-kognitive vanske-ligheder
- kan vurdere og reflektere over special- og almen pædagogiske arbejdsformer, herunder meto-der, materialer og hjælpemidler
Undervisnings- og arbejdsformer: Vejledning, Undervisning, studiegruppearbejde med feed-back og feed-forward
Begrundelse for valg af undervisnings- og arbejdsformer: -
Periode | 2017 → … |
---|