Læringsmål: Viden:
• Målgruppens levevilkår og livsbetingelser
• Teorier, begreber og empirisk viden relateret til området
• Retlig regulering herunder relevante konventioner og centrale myndigheder
på området
• Samarbejdsparter på området
• Socialfaglige metoder og indsatser
• Kontaktetablering og kommunikation med målgruppen
Færdigheder:
• Beskrive, analysere og vurdere målgruppernes sociale problemer i et
helhedsperspektiv
• Reflektere over anvendelsen af metoder og redskaber i arbejdet
• Anvende lovgivningen i forbindelse med målgrupperne og reflektere over
myndighedsudøvelse
• Skriftlig/mundtlig kommunikation knyttet til professionsudøvelsen
Kompetencer:
• Identificere og beskrive et socialt problem
• Reflektere over kommunikative og professionsetiske problemstillinger
Undervisnings- og arbejdsformer: Foredrag, oplæg ved de studerende, kahoot-quiz, teamarbejde.
Begrundelse for valg af undervisnings- og arbejdsformer: Bringe de studerendes forforståelser i spil, fordybelse, variation, tilgodese forskellige læringsstile.
- Læring, pædagogik og undervisning
- Socialt arbejde og sociale forhold
- Uddannelse, professioner og erhverv