Specialiseringsmodul - Læreruddannelsen: Inklusion og udsathed - adfærd, kontakt og trivsel
Frank Demolade Spring (Underviser)
Aktivitet: Andre aktivitetstyper › Undervisningsforløb
Beskrivelse
Læringsmål: Formålet med modulet er, at den studerende tilegner sig viden om udsatte elever, herunder elever med forskellige diagnoser, elever der er udsat for omsorgssvigt, elever med adfærdsproblemer og elever med psykiske og emotionelle vanskeligheder, herunder også elever med anden etnisk baggrund inden for disse grupper. Den studerende skal også tilegne sig færdigheder i at undervise disse elever, herunder danne relationer, drage omsorg for og medvirke til at udvikle elevens alsidige personlighed. Den studerende skal tilegne sig indsigt i og færdigheder til at iagttage og identificere elever i vanskeligheder og på den baggrund iværksætte forebyggende, foregribende og indgribende indsatser. Derudover skal den studerende tilegne sig viden om vejledning og tilegne sig færdigheder til at kunne vejlede i forhold til undervisning af udsatte elever. Undervisnings- og arbejdsformer: Oplæg, gruppearbejde, aktiviteter og feltstudie Begrundelse for valg af undervisnings- og arbejdsformer: Variation; teorireflekteret dialog, praksisrettet refleksion og feltarbejde