Sproglige vanskeligheder

Helle Hallenberg Hansen (Underviser)

    Aktivitet: Andre aktivitetstyperUndervisningsforløb

    Beskrivelse

    Læringsmål: Den studerende
    • kan planlægge, gennemføre og evaluere relevante logopædiske interventioner
    • kan indgå i samarbejde om en læringsdifferentieret indsats, der rummer overvejelser i forhold til den enkelte, den enkeltes netværk, samt relevante samarbejdspartnere
    • har grundlæggende viden om lingvistik, sprogtilegnelse, sproglig og kommunikativ udvikling
    • har viden om sproglige vanskeligheder og deres udvikling, herunder fremtrædelsesformer, differentialdiagnoser, udbredelse, årsager, sværhedsgrader, prognoser og implikationer
    • har viden om relevant lovgivning, konventioner og klassifikation
    • kan indhente information, udrede, beskrive, analysere og vurdere sproglige vanskeligheder med henblik på en læringsdifferentieret indsats

    Undervisnings- og arbejdsformer: Faglige oplæg, gruppeaktiviteter, cases, øvelser og refleksion
    Begrundelse for valg af undervisnings- og arbejdsformer: Kombinationen af forskellige undervisnings- og arbejdsformer giver mulighed for at koble teori og praksis, og læringen understøttes af den studerendes egen mulighed for at arbejde med denne kobling
    Periode2016 → …

    Emneord

    • Børn og unge
    • logopædi