Storytelling for begyndere: Visuelle narrativer som didaktisk værktøj

    Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typerWorkshop

    Beskrivelse


    Kom til workshop om læringspotentialerne ved brug af visuelle narrativer på:

    Aalborg Universitet, A.C. Meyers Vænge 15, onsdag 19/4-17, kl. 13-16, lokale oplyses i receptionen.

    • Hør hvorfor det visuelle sprog, og særligt visuelle fortællinger, kan noget særligt, når det gælder faglig formidling og læring.
    • Lær at overkomme egne og andres barrierer, når gælder tegning i undervisningen.

    Vi indleder dagen med et kort teoretisk oplæg om det visuelle og narrativitet, efterfulgt af en workshop, hvor du lærer at anvende visuelt sprog og visuel storytelling i undervisning og læringssituationer.

    Oplægsholdere:
    • Mie Buhl: professor i it og læringsdesign med specialisering i visualiseringer (http://vbn.aau.dk/da/[email protected])
    • Line Høstrup: tegneserietegner, illustrator og storyteller (http://linehostrup.com) har bl.a. illustreret for dagbladet Information, Vice Magazine og DR. Line er studerende ved graphic storytelling ved The Animation Workshop, VIA.

    Det er gratis at deltage, men vi beder jer om at tilmelde jer via billetto, så vi kan skabe de rette rammer omkring begivenheden: https://billetto.dk/da/events/storytelling-for-begyndere-visuelle-narrativer-som-didaktisk-vaerktoej

    Arrangementet er organiseret af medlemmer af forskningscenteret ViLD (http://vild.aau.dk), der er knyttet til Dansk Tegneserieråd, (http://dansktegneserieraad.dk/), UCC (https://ucc.dk/) og The Animation Workshop, VIA (http://animwork.dk/) samt forskningsgruppen KILD (http://kild.aau.dk).

    For spørgsmål til arrangementet kontakt Stine Ejsing-Duun fra Aalborg Universitet [email protected] eller Marianne Eskebæk, Dansk Tegneserieråd og UCC [email protected]
    Periode19 apr. 2017
    BegivenhedstypeWorkshop
    PlaceringKøbenhavnVis på kort
    Grad af anerkendelseNational

    Emneord

    • æstetik og didaktik
    • Læring, pædagogik og undervisning
    • didaktik
    • Medier, kommunikation og sprog