Symposium

Aktivitet: Tale eller præsentation - typerForedrag eller oplæg

Beskrivelse

Der er stor fokus på den viden, færdigheder og kompetencer som børn skal tilegne sig for at kunne klare sig i det 21. århundrede. Rapporten ”Learning for the 21st century” anbefaler at børn udvikler kompetencer inden for information og kommunikation, kritisk tænkning og problemløsning samt interpersonelle relationer og selv-styring (Learning for the 21st century). Undersøgende arbejdsformer i skolen støtter elevers tilegnelse af disse kompetencer (Canada Education Association).
Med udgangspunkt i et skoleudviklingsprojekt fokuserer dette symposium på, hvordan team- og samarbejdskulturen på en skole kan styrkes ved at implementere undersøgende arbejdsformer som en fælles praksis, der giver mulighed for videndeling, udvikling af nye undervisningsaktiviteter og aktionslæring (Plauborg, 2006) både inden for fagteams og tværfaglig teamsamarbejde organiseret som professionelle lærende fælleskaber (Albrectsen, 2013).
Periode29 maj 201731 maj 2017
BegivenhedstitelThe 6th NoFa-conference 2017: : Interplay between general and subject specific knowledge about teaching and learning in school and teacher education – perspectives and challenges.
BegivenhedstypeKonference
Konferencenummer6
PlaceringOdense, DanmarkVis på kort
Grad af anerkendelseInternational

Emneord

  • praksisfællesskab
  • skoleudvikling
  • organisationsudvikling