Beskrivelse
I forskningsprojektet Tegn på sprog har en forskergruppe fulgt fem danske skoleklasser kendetegnet ved stor sproglig mangfoldighed gennem et helt grundskoleforløb. Projekteter nu afsluttet, og erfaringerne fra ti års unikt samarbejde kan præsenteres. Få indblik i flersprogede elevers sprog- og literacyudvikling gennem skoleforløbet, og hør, hvordan forskergruppen i tæt samarbejde med klassernes lærerne har udforsket pædagogiske og didaktiske muligheder for at tilrettelægge en literacyundervisning, der tager afsæt i flersprogede elevers sproglige forudsætninger, behov og ressourcer.
Periode | 3 okt. 2019 |
---|---|
Begivenhedstitel | Fælles mål for dansk som andetsprog: Fælles om flersprogethed |
Begivenhedstype | Konference |
Placering | Aarhus, DanmarkVis på kort |
Grad af anerkendelse | National |
Dokumenter og Links
Relateret indhold
-
Aktiviteter
-
Fælles mål for dansk som andetsprog: Fælles om flersprogethed
Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Konference