Teknologiforståelse i en professionsvirkelighed

Aktivitet: Tale eller præsentation - typerForedrag eller oplæg

Beskrivelse

Digitaliseringens og digitale teknologiers indtog i uddannelsessektoren har påvirket og udfordret måden at tænke didaktik, pædagogik og læreprocesser. De har givet nye betingelser for de didaktiske beslutningsprocesser og den didaktiske praksis, hvilket har skabt nye muligheder for underviseres anvendelse af og undervisning med digitale teknologier.
Professionsuddannelsernes satsning på nye LMS’er, digitale teknologier og open-source programmer kræver en dybere forståelse for, hvordan man anvender teknologien, og hvordan teknologien anvender én.
I oplægget vil vi komme ind på, hvordan vi i et internt tværfagligt udviklingsprojekt i University College Lillebælt har opsamlet en forståelse af teknologi på tværs af professionsuddannelserne.
Derudover vil vi give eksempler på undervisningsforløb, der tænker teknologiforståelse og digital dannelse ind implicit eller eksplicit. Slutteligt sætter vi spot på de implikationer, som begrebet teknologiforståelse har i en professionsvirkelighed.
Periode10 apr. 2018
BegivenhedstitelNNU konference om digital dannelse: Fleksible læringsformer i et fremtidigt perspektiv
BegivenhedstypeKonference
PlaceringAarhus, Danmark
Grad af anerkendelseNational

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning