Temadag om ordblinde elever i inkluderende læringsmiljøer

Rasmussen, S. E. (Deltager)

Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typerWorkshop

Beskrivelse

Undervisning af ordblinde elever må tilgodese hele elevens udvikling – og det stiller krav til, hvordan undervisningen tilrettelægges, og til hvordan skolen tager hånd om et inkluderende læringsmiljø.

Sammen med VIA University College og Kompetencecenter for Læsning, Aarhus Kommune inviterer Nationalt Videncenter for Læsning til en spændende temadag med fokus på undervisning af ordblinde elever i et inkluderende læringsmiljø. Her er fokus på, hvordan undervisningen i fagene kan tilrettelægges, så den ordblinde elev har de samme læringsmuligheder som klassens øvrige elever, og hvordan den ordblinde elevs fremtidsdrømme og livskvalitet kan styrkes gennem pædagogiske indsatser fra en forebyggende indsats og gennem hele skoleforløbet. Kompetencecenter for Læsning deler blandt andet deres gode erfaringer. Her gives konkrete forslag til praksis – baseret på forskning – både til den almindelige inkluderende undervisning.

Temadagen henvender sig til lærere, læsevejledere, inklusionsvejledere og ordblindelærere i grundskolen og på specialskoler, til læse- og talekonsulenter og læringskonsulenter samt skoleledere.
Periode24 jan. 2020
BegivenhedstypeWorkshop
PlaceringAarhus
Grad af anerkendelseNational