Beskrivelse
Posteren præsenterer resultater fra en undersøgelse af status og fremtidsmuligheder for anvendelse af it i den danske grundskoles naturfagsundervisning. Resultaterne er hentet fra en internetbaseret spørgeskemaundersøgelse blandt 159 skoleledere og 329 naturfagslærere der underviser i natur/teknik, biologi, fysik/kemi og/eller geografi igrundskolen i Danmark. Skolerne blev udvalgt ved simpel tilfældig udtrækning, og svarprocenterne var 24 % og 33 % for henholdsvis skoleleder- og lærerundersøgelsen. Undersøgelsen blev gennemført i 2007 og er finansieret af Center for Anvendt Naturfagsdidaktik (CAND). En rapport fra undersøgelsen vil foreligge i løbet af 2008. Undersøgelsen fokuserer på tre forskningsspørgsmål:
1 Hvornår, hvordan og hvor meget anvendes it i naturfagsundervisningen?
2 Hvad er lærernes holdning/tilgang til og oplevelse med brug af it i naturfagsundervisningen?
3 Hvordan er skolens rammer og lærernes forudsætninger med hensyn til brug af it i naturfagsundervisningen?
Periode | 11 jun. 2008 |
---|---|
Begivenhedstype | Konference |
Konferencenummer | 9 |
Placering | Reykjavik, IslandVis på kort |
Grad af anerkendelse | International |