Beskrivelse
På den årlige tre dages LegeKunst-konference afholdt vi i den nationale forskergruppe flere workshops om LegeKunst-forløb og kernebegreberne i projektet samt oplæg om vores forskning. Nærværende oplæg "The Art of providing Education with Sense. A Study of Education through Dialogue, Art and Aesthetics" lægger op til diskussion af, hvordan og hvorvidt den fastlagte kronologi, evalueringsmåderne og intentioner om kompetenceudvikling blandt de deltagende pædagoger i LegeKunstprojekter rammesætter og muliggør egentlig samskabelse mellem børn/studerende, kunstner/kulturformidlere og pædagoger/undervisere i de specifikke lokale kontekster. Hvilke betydninger kan styringen og rammesætningen af projektet have for deltagernes motivation, ejerskab, ligeværdige deltagelse?Oplægget har afsæt i samskabelse i en styringsoptik, et uddannelsesperspektiv og som samarbejdsform, og inddrager empiri fra vores forskningsprojekter i daginstitutionsfeltet og pædagoguddannelsen. I forskningsprojekterne har vi undersøgt: How are the intentions of co-creation realized when social educators/pedagogues, artist and staff from cultural institutions collaborate to inspire experiments with art and aesthetics?
Periode | 17 nov. 2021 → 19 nov. 2021 |
---|---|
Begivenhedstitel | Nationale LegeKunstdage 2021 |
Begivenhedstype | Konference |
Placering | Ålborg, DanmarkVis på kort |
Grad af anerkendelse | National |
Emneord
- Uddannelse, professioner og erhverv
- dannelse
Dokumenter og Links
Relateret indhold
-
Projekter
-
Samskabte eksperimenter med kunst og æstetik
Projekter: Projekt › Forskning
-
Projekt Samskabt uddannelse i og med kunst og æstetik - et forsknings-og udviklingsprojekt i Legekunst
Projekter: Projekt › Forskning
-
Aktiviteter
-
Om at praktisere samskabelse inden for rammerne af en samarbejdsmodel
Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag eller oplæg
-
Nationale LegeKunstdage 2022
Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Konference
-
Publikationer
-
Kunsten at skabe uddannelse fuld af mening og dialog: – et studie af uddannelse i og med kunst og æstetik
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
Samskabelse i daginstitutioner
Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandling › Ph.d. afhandling › Forskning › peer review