The Game Hub Scandinavia Mixer

  • Fyhn, B. H. (Arrangør)
  • Glaser, H. (Arrangør)
  • Tove Ingerslev (Deltager)
  • Mikkel Fledelius Jensen (Deltager)
  • Per Backlund (Deltager)
  • Thomas Lykke Larsen (Deltager)
  • Jesper Helleskov Sørensen (Deltager)
  • Petri Ahonen (Deltager)
  • Mette Bach Andreasen (Deltager)

Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typerKonference

Beskrivelse

Fra 2019 to 2022 arbejdede projektet Game Hub Scandinavia 2.0 på at understøtte, vækste og udvide den skandinaviske spilindustri. Projektet blev udført i samarbejde mellem ialt 8 danske og svenske partnere.
Kernepunkterne i projektet var netværk, entreprenørskab, incubation og acceleration med henblik på at fortsat udbygge den kritiske masse i den skandinaviske spilindustri.

I sommeren 2022 nåede projeketet sin slutning, og organiserede i den sammenhæng en konferencedag med fokus på dissemination af projektets mange resultater, fund, forskning og fremtidige perspektiver.
Konferencedagen blev afholdt i Göteborg med invitationer udsendt til spilindustri fra Danmark, Sverige og Norge.
Göteborg er hjemby til mange virksomheder fra den kreative, digitale og visuelle industri, og havde en central position til at trække ind industri.

Konferencedagen blev sponsoreret af Game Hub Scandinavia og Sweden Game Arena.
Programmet indholdt 4 talks med både indhold fra projektpartnerets samt professionelle fra industrien.

Konferencedagen, kaldt 'The Game Hub Scandinavia Mixer', havde i gennemsnit 50 deltagere gennem dagens program.

Hele programmet kan ses her (originalen findes på engelsk).
Day Program
15:00 - 15:20 | "Welcome and introduction" the by Game Hub Scandinavia network
15:30 - 16:00 | "Breaking into the games industry as an indie - a story of survival and striving for success", with Ben Clarke from Green Tile Digital
16:10 - 16:40 | "Closing the gap between academia and industry - The Whys, Hows and Whatses" a panel with Marcus Toftedahl, Henrik Engström and Per Backlund from University of Skövde and Tobias Karlsson from Pieces Interactive
16:40 - 17:00 | Break
17:00 - 17:45 | "Diversity in the industry: Where are we, where are we headed, and why is this still an important question?" a panel with Tove Ingerslev, Andrea Brasch, Ben Clarke, and Jenny Brusk
18:00 - 19:00 | Buffet and celebration for the Full Access participants
19:00 - 22:00 | Networking, beverages, mingling and hangout space for the games community powered by Sweden Game Arena
Periode21 jun. 2022
BegivenhedstypeKonference
PlaceringGöteborg, SverigeVis på kort
Grad af anerkendelseInternational

Emneord

  • forskning
  • computergrafik
  • kreativitet
  • Erhvervsliv, handel og økonomi