Beskrivelse
Hvordan får vi alle med, når vi udvikler læringsforløb til teknologiforståelse?I dette oplæg svarer vi på spørgsmålet ved at dykke ned i de to tværfaglige undervisningsforløb ”Superdyr” og ”Spiludvikling” til 3. – 6. klasse. Vi kommer omkring, hvordan de to forløb på forskellige måder kan være med til at rammesætte og stilladsere elevernes arbejde, når de skal skabe med digital teknologi.
Begge forløb tager udgangspunkt i en designproces og bruger benspænd til at styre elevernes skabende proces. Forløbene præsenterer også en didaktisk tilgang til at arbejde med kodning.
| Periode | 18 apr. 2018 |
|---|---|
| Begivenhedstitel | FablearnDK2004: Med teknologi i hænderne |
| Begivenhedstype | Konference |
| Placering | Middelfart, DanmarkVis på kort |
| Grad af anerkendelse | National |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- Digital design
- Børn og unge
- Børneliv