Tværkommunalt inklusionsprojekt i dagplejen

Pedersen, U. (Deltager)

Aktivitet: Rådgivning - typerKursusvirksomhed

Beskrivelse

Opgavens indhold: Formålet med projektet er at udvikle, implementere og forankre en almen inkluderende praksis i dagplejen, der understøtter ALLE børns udvikling, læring og dannelse og med dette fremmer ALLE børns livschancer.
Der er tale om et projekt, der på den ene side trækker på en række fælles
teoretiske og videnskabelige referencer og på den anden side tilgodeser den enkelte kommunes kulturelle og organisatoriske særkende.
Mål for aftagers udbytte: Fire perspektiver identificeres:
1. Et perspektiv, der vedrører de individuelle kommunale indsatser.
2. Et perspektiv, der vedrører videndeling på tværs af kommunale aktører.
3. Et perspektiv, der vedrører videnopsamling med henblik på at identificere, hvad der virker for hvem og i hvilke sammenhænge.
4. Et perspektiv, der vedrører konceptualisering af viden med henblik på formulering af en fremadrettet lovende praksis.
Metodik og arbejdsform: Under udarbejdelse.
Begrundelse for valg af metodik og arbejdsform: Under udarbejdelse.
Periode1 aug. 201331 dec. 2015
Arbejd forVejen Kommune, Danmark
Grad af anerkendelseNational

Emneord

  • social inklusion
  • dagtilbud