Uddannelse og anvendelse af læringsvejledere i Herlev Kommunes skolevæsen

  • Leon Dalgas Jensen (Deltager)
  • Mikael Axelsen (Deltager)

    Aktivitet: Rådgivning - typerKursusvirksomhed

    Beskrivelse

    Opgavens indhold: Kompetenceudvikling af lærere til at virke som vejledere, herunder vejlede kollegaer om læringsmålstyret undervisning
    Mål for aftagers udbytte: Læringsvejlederne virker som en ressource, der fremmer undervisningskvalitet og elevernes læringsudbytte
    Metodik og arbejdsform: Teoribaserede oplæg, gruppebaserede refleksioner og afprøvninger i praksis for både ledere, forvaltning og læringsvejledere
    Begrundelse for valg af metodik og arbejdsform: Viden om læringsmålsorienteret didaktik og vejledningsteori i kombination med konkret arbejde med at udvikle og afprøve undervisningsforløb og metoder til undersøgelse af undervisningskvalitet vil bidrage til at læringsvejlederne vil kunne facilitere kollegaerne. Ledelse og forvaltning inddrages i forløbet mhb. på etablering af ledelsesstøtte til udviklingen.
    Periode1 aug. 201430 apr. 2015
    Arbejd forHerlev Kommune, Danmark
    Grad af anerkendelseNational

    Emneord

    • læring
    • folkeskolen