Aktivitet: Andre aktivitetstyper › Undervisningsforløb
Beskrivelse
Læringsmål: Viden Den studerende - har viden om uddannelsessektoren - har viden om uddannelsespolitik - har viden om uddannelseslovgivning - har viden om kommunikations/vejledningsteorier og -metoder Færdigheder Den studerende - kan beskrive og vurdere konsekvenser ved forskellige uddannelsespolitikker - kan identificere forskellige målgrupper for vejledning - kan gennemføre individuelle, gruppevise og kollektive vejledningsaktiviteter - kan formidle vejledning mundtligt og skriftligt til forskellige målgrupper - kan analyser og reflektere over vejledningsteorier Kompetencer Den studerende - kan udvikle, planlægge, gennemføre og evaluere vejledningsforløb - kan håndtere etiske problemstillinger i vejledningen - kan handle inden for relevant lovgivning på vejledningsområdet - kan identificere, analysere, reflektere og handle i forhold til forskellige vejledningsproblematikker Undervisnings- og arbejdsformer: Veksling mellem faglig oplæg, case arbejde, kommunikations- og vejledningsmetodisk træning, studiegruppe øvelser, opgaver, observationspraktik, interview, blended learning, m.m. Begrundelse for valg af undervisnings- og arbejdsformer: Studieaktivitetsmodellen for Professionshøjskoler i Danmark