Beskrivelse
Opgavens indhold: Teori om undervisningsdifferentiering og didaktiske overvejelser i forhold til formål, mål, indhold, metoder, der tilgodeser særligt dygtige og talentfulde elever i et inkluderende didaktisk perspektiv.Teorier og praksisviden i forhold til særligt dygtige og talentfulde elever.
Udviklingstiltag som rum for koordinerede udviklingsindsatser på egen skole/i egen kommune.
Vejledningsteori og tilgange til dialog omkring udvikling af undervisningstiltag for denne målgruppe.
Mål for aftagers udbytte: Den studerende
har indsigt i tilgange til identifikation af målgruppen, særligt dygtige og talentfulde elever herunder begrebsafklare og reflektere over definition af målgruppen, samt formidle viden herom
kan anvende viden om undervisningsdifferentiering og træffe begrundede valg i forhold til at målsætte, planlægge, udvikle og evaluere en undervisning, der tilgodeser særligt dygtige og talentfulde elever
kan medvirke til at koordinere indsatser på organisatorisk plan med henblik på tilrettelæggelse og gennemførelse af undervisning af elever med særlige forudsætninger
kan indgå i dialog med kolleger om udvikling af undervisning, der tilgodeser denne elevgruppe
Metodik og arbejdsform: Undervisning, vejledning og gruppearbejde med udgangspunkt den studerendes praksis.
Begrundelse for valg af metodik og arbejdsform: Diversitet
Periode | 24 aug. 2015 → 11 dec. 2015 |
---|---|
Arbejd for | Ukendt ekstern organisation, Danmark |
Grad af anerkendelse | National |