Undersøgelse af pædagogisk praksis

  • Ana Luisa Wang (Projektleder)
  • Sisse Lizzi Brendstrup (Konsulent)
  • Helga Borgbjerg Hansen (Konsulent)
  • Mortensen, H. (Deltager)

    Aktivitet: Rådgivning - typerProjektgennemførelse

    Beskrivelse

    Opgavens indhold: Kvalitative og kvantitative metodetilgange til undersøgelse af pædagogisk praksis
    Undersøgelsesintention og undersøgelsesmetode
    Metodeovervejelser og metodestringens
    Fortolkning og vurdering af data
    Empiriinddragelse i diplomuddannelsens modulopgaver

    Mål for aftagers udbytte: Mål for læringsudbytte
    Modulet skal give den studerende mulighed for at forholde sig til grundlæggende problematikker vedrørende undersøgelse og udvikling af viden. Den studerende skal udvikle færdigheder til på et systematisk og reflekteret grundlag at kunne frembringe empiriske data fra en pædagogisk praksis eller fra tilgængelige empiriske undersøgelser af pædagogisk praksis.

    Metodik og arbejdsform: Undervisning, vejledning, gruppearbejde, empiri
    Begrundelse for valg af metodik og arbejdsform: Diversitet
    Periode25 aug. 201412 dec. 2014
    Arbejd forUkendt ekstern organisation, Danmark
    Grad af anerkendelseNational

    Emneord

    • diplomuddannelser
    • Kvantitativ metode
    • casestudie
    • teori-praksis