Beskrivelse
Opgavens indhold: Tilrettelæggelse og gennemførelse af obligatorisk modul i den pædagogiske diplomuddannelse: Undersøgelse af pædagogisk praksisMål for aftagers udbytte: Mål for læringsudbytte
Modulet skal give den studerende mulighed for at forholde sig til grundlæggende problematikker vedrørende undersøgelse og udvikling af viden. Den studerende skal udvikle færdigheder til på et systematisk og reflekteret grundlag at kunne frembringe empiriske data fra en pædagogisk praksis eller fra tilgængelige empiriske undersøgelser af pædagogisk praksis.
Det er målet, at den studerende gennem integration af praksiserfaring og udviklingsorientering opnår viden, færdigheder og kompetencer således:
Viden
• Har forståelse af forskellige metodetilgange til undersøgelse af pædagogisk praksis og pædagogisk viden
• Har forståelse af de metodologiske overvejelser, der knytter til sig til undersøgelse af pædagogisk praksis og viden
Færdigheder
• Kan redegøre for muligheder og begrænsninger i forskellige undersøgelsesmetoder
• Kan identificere problemstillinger i forholdet mellem en undersøgelses intention, genstand og metode og undersøgelsens anvendelsesmuligheder
Kompetencer
• Kan udvikle og tilrettelægge design for praksisundersøgelse og begrunde metodevalg
Metodik og arbejdsform: Oplæg, diskussion, gruppearbejde, workshop, e-læring
Begrundelse for valg af metodik og arbejdsform: Diversitet
Periode | 24 feb. 2015 → 30 apr. 2015 |
---|---|
Arbejd for | Ukendt ekstern organisation, Danmark |
Grad af anerkendelse | National |