Beskrivelse
Undervisningspotentiale i LST? Læse- og skriveteknologi er i høj grad blevet tilgængelig for alle elever og kan derfor anvendes af mange lærerne som læringsredskaber i den almene undervisning. Selvom der er mange potentialer, som kan tegnes op, så ved vi meget lidt om effekten af at inddrage LST i den almene undervisning. I oplægget tager jeg afsæt i resultater, observationer og tendenser fra ph.d.-projektet, med titlen ’(IT)-støttet børnestavning, studier af børnestavnings rolle i den tidlige skriftsproglige udvikling’ (Engmose, 2019), samt erfaringer fra tidligere udviklingsprojekter. Med det afsæt peger jeg på, at sammenhæng mellem formålet med at anvende LST, og måden vi anvender teknologien på, kan være en potentielt afgørende faktor for, om vi anvender LST på en måde, så teknologien understøtter, at vi når undervisningens formål.Periode | 21 sep. 2021 |
---|---|
Begivenhedstitel | Ordblinde og IT-konference, 2021 |
Begivenhedstype | Konference |
Placering | Middelfart, DanmarkVis på kort |
Grad af anerkendelse | National |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- airo
Dokumenter og Links
- Ordblinde og it_undervisningspotentiale i LST?
Fil: application/octet-stream;charset=UTF-8, 1,28 MB
Type: Dokument
Relateret indhold
-
Projekter
-
Lyt, læs og lær
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
-
AiRO - Adaptiv it-baseret børnestavning med oplæsningsstøtte – en tidlig indsats for børn i Risiko for Ordblindhed
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
-
Publikationer
-
(It)-støttet børnestavning - studier af børnestavnings rolle i den tidlige skriftsproglige udvikling
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Formidling
-
Børnestavning i børnehaveklassen?
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Formidling
-
Tidlig indsats i forhold til ordblindhed : perspektiver i børnestavning med oplæsningsstøtte?
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Formidling
-
Undervisningspotentialet i børnestavning med oplæsningsstøtte
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
Børnestavning – en vej til viden om stavning?
Publikation: Andet › Indlæg i netbaserede medier
-
Aktiviteter
-
Muligheder i sprogteknologi for ordblinde børn
Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag eller oplæg