Undervisningspotentiale i LST

Aktivitet: Tale eller præsentation - typerForedrag eller oplæg

Beskrivelse

Undervisningspotentiale i LST? Læse- og skriveteknologi er i høj grad blevet tilgængelig for alle elever og kan derfor anvendes af mange lærerne som læringsredskaber i den almene undervisning. Selvom der er mange potentialer, som kan tegnes op, så ved vi meget lidt om effekten af at inddrage LST i den almene undervisning. I oplægget tager jeg afsæt i resultater, observationer og tendenser fra ph.d.-projektet, med titlen ’(IT)-støttet børnestavning, studier af børnestavnings rolle i den tidlige skriftsproglige udvikling’ (Engmose, 2019), samt erfaringer fra tidligere udviklingsprojekter. Med det afsæt peger jeg på, at sammenhæng mellem formålet med at anvende LST, og måden vi anvender teknologien på, kan være en potentielt afgørende faktor for, om vi anvender LST på en måde, så teknologien understøtter, at vi når undervisningens formål.
Periode21 sep. 2021
BegivenhedstitelOrdblinde og IT-konference, 2021
BegivenhedstypeKonference
PlaceringMiddelfart, DanmarkVis på kort
Grad af anerkendelseNational

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • airo