Vejledning i inkluderende praksis

    Aktivitet: Andre aktivitetstyperUndervisningsforløb

    Beskrivelse

    Et kursus målrettet vejledere i skolen, som har en del viden om, hvad der virker i inkluderende praksis, men som også har udfordringer med at få denne viden ud at gå på konstruktive måder i samarbejde med elever, kolleger og forældre. på kurset arbejdes der med, hvordan vejledning, samtaler og refleksionsprocesser kan gribes an, når problemstillingerne omhandler in- og eksklusionsprocesser i skolen. Gennem vidensoplæg og refleksionsøvelser arbejdes der med følgende temaer:
    Vejlederrollen og afklaring af samarbejdets formål
    Refleksion og feedback ift. deltagernes konkrete vejledningsproblemstillinger
    Mødeledelse
    Håndtering af svære positioner og følelser i samtaler
    Interviewteknik og facilitering af refleksive processer
    Målet er, at deltagerne tilegner sig kompetencer til at analysere og håndtere vejledning og samarbejdsprocesser i inkluderende praksis.
    Periode11 jan. 201818 jan. 2018