Aktivitet: Andre aktivitetstyper › Undervisningsforløb
Beskrivelse
Læringsmål: Den studerende • har viden om vejledningsteori-, metode- og processer • har indsigt i interventionsmetoder på indi-vid-, gruppe- og organisationsniveau • kan identificere de videnskabsteoretiske og metodiske positioner, der ligger til grund for valgte/givne vejledningsteorier - og metoder • kan kontekstafklare, identificere og for-handle mål for vejlednings- og interventi-onsforløb • kan vælge og begrunde rammesætninger og procesledelse af konkrete vejlednings-forløb • kan facilitere et anerkendende og udfor-drende læringsmiljø med opmærksomhed på etiske problemstillinger • kan analysere, evaluere og udvikle meto-de- og procesledelse af vejledningsforløb • kan reflektere interaktionsprocesser og egne iagttagelsespositioner.
Undervisnings- og arbejdsformer: Undervisning, vejledning, bedømmelse Begrundelse for valg af undervisnings- og arbejdsformer: Vejledende arbejdsformer på Pædagogisk diplomuddannelse