Vejledningsmetoder- og processer: Rotation Silkeborg

Aktivitet: Andre aktivitetstyperUndervisningsforløb

Beskrivelse

Læringsmål: Den studerende
•har viden om vejledningsteori-, metode- og processer
•har indsigt i interventionsmetoder på individ-, gruppe- og organisationsniveau
•kan identificere de videnskabsteoretiske og metodiske positioner, der ligger til grund for valgte/givne vejledningsteorier- og metoder
•kan kontekstafklare, identificere og forhandle mål for vejlednings- og interventionsforløb
•kan vælge og begrunde rammesætninger og procesledelse af konkrete vejledningsforløb
•kan facilitere et anerkendende og udfordrende læringsmiljø med opmærksomhed på etiske problemstillinger
•kan analysere, evaluere og udvikle meto-de- og procesledelse af vejledningsforløb
•kan reflektere interaktionsprocesser og egne iagttagelsespositioner.

Undervisnings- og arbejdsformer: Undervisning, vejledning og bedømmelse
Begrundelse for valg af undervisnings- og arbejdsformer: Vejledende arbejdsformer, Pædagogisk diplomuddannelse
Periode2017 → …

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • vejledning