Aktivitet: Andre aktivitetstyper › Undervisningsforløb
Beskrivelse
Læringsmål: Den studerende •har viden om vejledningsteori-, metode- og processer •har indsigt i interventionsmetoder på individ-, gruppe- og organisationsniveau •kan identificere de videnskabsteoretiske og metodiske positioner, der ligger til grund for valgte/givne vejledningsteorier- og metoder •kan kontekstafklare, identificere og forhandle mål for vejlednings- og interventionsforløb •kan vælge og begrunde rammesætninger og procesledelse af konkrete vejledningsforløb •kan facilitere et anerkendende og udfordrende læringsmiljø med opmærksomhed på etiske problemstillinger •kan analysere, evaluere og udvikle meto-de- og procesledelse af vejledningsforløb •kan reflektere interaktionsprocesser og egne iagttagelsespositioner.
Undervisnings- og arbejdsformer: Undervisning, vejledning og bedømmelse Begrundelse for valg af undervisnings- og arbejdsformer: Vejledende arbejdsformer, Pædagogisk diplomuddannelse