Viden om betydning af elevers deltagelse i LOMA undervisning (2015-2018)

Ruge, D. (Oplægsholder)

Aktivitet: Tale eller præsentation - typerForedrag eller oplæg

Beskrivelse

Baggrund i 'Evaluering af projektet LOMA' fra Danmarks Evalueringsinstitut (EVA, 2018). Projekt LOMA var et velfungerende projekt, der skabte begejstring og positive resultater:
Elever bliver mere motiverede for at deltage i undervisningen sammenlignet med andre former for undervisning
Elever ‘blomstrer op’ og deres kammerater ser nye sider af dem, ofte de der ellers har svært ved traditionel klasseværelse-undervisning.
Elever med 2 sprog får mulighed for at vise deres handlekompetence i praksisfaglighed.
LOMA eftermåling vil undersøge om deltagelse i LOMA-lokal mad projektet har haft en langtidseffekt på de elever, der har været med. Resultaterne tyder på at der har været en positiv effekt, der har bidraget til elevernes udvikling af mad- og sundhedsrelateret handlekompetence.
Periode20 apr. 2019
Sted for afholdelseFødevarestyrelsen, Danmark
Grad af anerkendelseNational

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Sundhed, ernæring og livskvalitet
  • Børn og unge