Videnskabsteori- og metode: kvalitativ del

Siiger, C. (Underviser)

    Aktivitet: Andre aktivitetstyperUndervisningsforløb

    Beskrivelse

    Læringsmål: Viden om og forståelse for:
    -centrale videnskabsteoretiske positioner (positivisme, fænomenologi, hermeneutik, socialkonstruktivisme), samt menneskesyn og etik
    -begreber indenfor kvalitativ metode

    Færdighed i:
    -at anvende og vurdere eksisterende undersøgelser og forskningsresultater i relation til den valgte studieretning
    -at planlægge, generere og bearbejde empiri i relation til den valgte studieretning
    -at udarbejde og begrunde metodeafsnit i forbindelse med opgaveskrivning

    Kompetence til:
    -at håndtere enkle kvalitative undersøgelser i relation til den valgte studieretning

    Undervisnings- og arbejdsformer: Holdundervisning, øvelser, dialog, gruppearbejde, tekst analyse, eksempler fra undervisers egen forskning, vejledning, mundtlige oplæg ved studerende, arbejde med modulopgave.
    Begrundelse for valg af undervisnings- og arbejdsformer: Variation fremmer læring
    Aktivering af de studerende 'Øvelse gør mester'
    Periode2013 → …