Aktivitet: Andre aktivitetstyper › Undervisningsforløb
Beskrivelse
Læringsmål: Viden om og forståelse for: -centrale videnskabsteoretiske positioner (positivisme, fænomenologi, hermeneutik, socialkonstruktivisme), samt menneskesyn og etik -begreber indenfor kvalitativ metode
Færdighed i: -at anvende og vurdere eksisterende undersøgelser og forskningsresultater i relation til den valgte studieretning -at planlægge, generere og bearbejde empiri i relation til den valgte studieretning -at udarbejde og begrunde metodeafsnit i forbindelse med opgaveskrivning
Kompetence til: -at håndtere enkle kvalitative undersøgelser i relation til den valgte studieretning
Undervisnings- og arbejdsformer: Holdundervisning, øvelser, dialog, gruppearbejde, tekst analyse, eksempler fra undervisers egen forskning, vejledning, mundtlige oplæg ved studerende, arbejde med modulopgave. Begrundelse for valg af undervisnings- og arbejdsformer: Variation fremmer læring Aktivering af de studerende 'Øvelse gør mester'