Beskrivelse
Pædagogisk arbejde, der fremmer bæredygtig udvikling, er et aktuelt krav til uddannelser og organisationer, der arbejder med voksnes læring. Derfor efterspørges i VPF pædagogiske arbejdsformer, der både kan medvirke til at give viden og indsigt, samt kan berøre og styrke den personlige og sociale transformation, der er nødvendige for bæredygtig omstilling. Der kan hentes inspiration fra kritisk pædagogisk tænkning, æstetiske arbejdsområder, erfaringsbaserede arbejdsformer etc., men hvordan og hvad gør det ved voksenpædagogikken og læringen?På efterårsseminaret arbejder vi eksemplarisk, eksplorativt og erfaringsbaseret med forskellige ”berørende” arbejdsformer koblet til faglig og teoretisk undervisning. I et kritisk perspektiv har vi fælles refleksion og dialog om muligheder og begrænsninger i de forskellige arbejdsfomer. Bl.a. kan vi rejse spørgsmål som: pædagogik -en revival? Giver æstetisk læring andre perspektiver? Frivillighed vs ”tvang” når personlige erfaringer inddrages? Hvordan sikrer vi grænsen så pædagogik ikke bliver terapi? Kritisk bevidshed ift. ”bæredygtige kompetencer” og brug af personlige erfaringer?
Periode | 28 nov. 2022 → 29 nov. 2022 |
---|---|
Begivenhedstype | Seminar |
Placering | Helsingør, DanmarkVis på kort |
Grad af anerkendelse | National |
Dokumenter og Links
- Voksenpædagogisk Forum 28-29.11. 2022 Invitation og program
Fil: application/octet-stream, 206 KB
Type: Dokument