Workshop 4: Inklusion i øjenhøjde - repertoireskabendeinklusionspraksis.

Aktivitet: Tale eller præsentation - typerForedrag eller oplæg

Beskrivelse

Hvordan kommer vi væk fra at tænke pædagogisk hjælp, som noget
vi giver til udsatte børn/børn med særlige behov? Børn bliver alt forofte genstandsgjorte som objekter for pædagogiske indsatser, menhvad indebærer det egentlig at udvikle betingelser for inklusion i ogpå tværs af institutionelle sammenhænge set fra etbørneperspektiv? Workshoppen fokuserer på de pædagogiskeprocesser, som giver børn mulighed for at udvikle deressubjektivitet, og som samtidig giver dem erfaringer med at væreaktive medborgere i en demokratisk velfærdsstat. Workshoppenstiller skarpt på begreber som udviklings- og problemforståelser,’magt over’ vs. ’magt med’, og tilvejebringelsen af ’konfliktuelle safespace’ som rum for trivsel, udvikling, læring og dannelse.
Periode19 nov. 2021
BegivenhedstitelInklusion.
: Konference om det pædagogiske arbejde mellem almen og specialpædagogik
BegivenhedstypeKonference
PlaceringHvidovre, Danmark
Grad af anerkendelseRegional