Beskrivelse
Workshop: Tegninger kan sige mere 1000 ord?Brug af elevtegninger til at understøtte læring og formativ evalueringKom og hør, hvordan du kan anvende elevtegninger i n/t og biologi til at få indblik i elevernes læring som en del af evaluering.
Studerende og undervisere ved UCL Læreruddannelse har i forbindelse med de studerendes praktik undersøgt, hvordan man kan anvende elevtegninger i n/t og biologi til at understøtte elevernes læring, erkendelser, sanselige udbytter og æstetiske læreprocesser og som del af en formativ evaluering. I workshoppen vil du komme til at afprøve, hvordan du kan tilrettelægge og stilladsere brugen af elevtegninger i en før, under og efter fase i overensstemmelse med forskellige mål for undervisningen. Der lægges desuden op til, at du som deltager kan bringe dine egne erfaringer med elevtegninger i spil.
Periode | 20 mar. 2024 |
---|---|
Begivenhedstitel | Big Bang konference Naturfag for fremtiden |
Begivenhedstype | Konference |
Konferencenummer | 2024 |
Placering | Odense, DanmarkVis på kort |
Grad af anerkendelse | National |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- biologi
- Skoler, fag og institutioner
- inddragelse af studerende
Dokumenter og Links
- Tegninger kan sige mere end 1000 ord BB oplæg 2024.pptx
Fil: application/octet-stream, 1,16 MB
Type: Dokument
Relateret indhold
-
Projekter
-
Lærerstuderende som medundersøgere af tegninger og andre alternative tilgange til formativ evaluering i naturfag
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
-
Naturfagsakademiet
Projekter: Projekt › Forskning