Grundskoleforskere: Sprogfagene står overfor tre grundlæggende udfordringer

Presse/medie

Beskrivelse

Der er brug for bæredygtig fagfornyelse i sprogfagene, for sprogfagene har en helt særlig rolle i forhold til FN’s bæredygtighedsmål, skriver forskerne fra Center for Grundskoleforskning og professionshøjsko...

Emne

Bæredygtig fagfornyelse i sprogfagene

Periode24 jan. 2024

Mediebidrag

1

Mediebidrag

  • TitelGrundskoleforskere: Sprogfagene står overfor tre grundlæggende udfordringer
    Grad af anerkendelseNational
    Mediets navn/udløbFolkeskolen
    MedietypeInternet
    Land/OmrådeDanmark
    Dato24/01/24
    BeskrivelseDer er brug for bæredygtig fagfornyelse i sprogfagene, for sprogfagene har en helt særlig rolle i forhold til FN’s bæredygtighedsmål, skriver forskerne fra Center for Grundskoleforskning og professionshøjskolerne KP og Absalon.
    PersonerSøren Hattesen Balle, Merete Olsen, Annette Søndergaard Gregersen, Stephanie Kim Löbl, Gro Hellesdatter Jacobsen, Line Krogager Andersen

Konference

TitelFagfornyelsen er på vej - indefra, udefra og oppefra
PlaceringSDU - Universitet, Odense, Danmark
Periode9 jan. 2024 → 9 jan. 2024

Frie emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Dynamisk kultursyn
  • Bæredygtig sprogundervisning
  • Sproglig og kulturel bæredygtighed
  • Bæredygtighed som indholdsdimension
  • Skoler, fag og institutioner
  • Medier, kommunikation og sprog