Mediebidrag
1Mediebidrag
Titel Grundskoleforskere: Sprogfagene står overfor tre grundlæggende udfordringer Grad af anerkendelse National Mediets navn/udløb Folkeskolen Medietype Internet Land/Område Danmark Dato 24/01/24 Beskrivelse Der er brug for bæredygtig fagfornyelse i sprogfagene, for sprogfagene har en helt særlig rolle i forhold til FN’s bæredygtighedsmål, skriver forskerne fra Center for Grundskoleforskning og professionshøjskolerne KP og Absalon. Personer Søren Hattesen Balle, Merete Olsen, Annette Søndergaard Gregersen, Stephanie Kim Löbl, Gro Hellesdatter Jacobsen, Line Krogager Andersen
Konference
Titel | Fagfornyelsen er på vej - indefra, udefra og oppefra |
---|---|
Placering | SDU - Universitet, Odense, Danmark |
Periode | 9 jan. 2024 → 9 jan. 2024 |
Frie emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- Dynamisk kultursyn
- Bæredygtig sprogundervisning
- Sproglig og kulturel bæredygtighed
- Bæredygtighed som indholdsdimension
- Skoler, fag og institutioner
- Medier, kommunikation og sprog