Pædagogers selvforståelse spænder ben for ligestilling

Presse/medie

Beskrivelse

Interview om forskningsresultaterne fra en landsdækkende spørgeskemaundersøgelse blandt dagtilbudsledere om omfanget af, forståelser, holdninger og tilgange til arbejdet med mangfoldighed og ligestilling i dagtilbud.

Emne

Mangfoldighed og ligestilling i dagtilbud.

Periode16 sep. 2020

Mediebidrag

1

Mediebidrag

  • TitelPædagogers selvforståelse spænder ben for ligestilling
    Grad af anerkendelseNational
    Mediets navn/udløbBørn og Unge
    MedietypeTryk
    Land/OmrådeDanmark
    Dato16/09/20
    BeskrivelseDe fleste danske daginstitutioner arbejder ikke eksplicit med ligestilling og mangfoldighed, viser ny forskning. Pædagoger ligger under for en myte, som spænder ben for ligestillingen.
    Producer/forfatterMarie Bille
    PersonerMarta Padovan-Özdemir

Frie emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • mangfoldighed
  • ligestilling
  • dagtilbud
  • normkritisk pædagogik