Projekter pr. år
Organisationsprofil
Organisationsprofil
Forskningsmiljøets tema inkluderer arbejdet med mennesker i alle aldersgrupper, hvor pædagoger understøtter menneskers udvikling, trivsel og læring via kreative, æstetiske og fysiske læreprocesser.
Ambitionen i forskningsmiljøet er at udvikle kreative, æstetiske og bevægelsesmæssige metoder i pædagogisk arbejde. Derigennem bidrager vi til øget trivsel og læring hos børn, unge og voksne i dagtilbud, skole-/fritidstilbud og på det social- og specialpædagogiske område.
Inden for forskningstemaet beskæftiger vi os med, hvordan pædagogen kan bruge kreative, æstetiske og bevægelsesmæssige metoder i pædagogisk arbejde. Vi har bl.a. fokus på, hvilke metoder, der er bedst egnet i en konkret kontekst, og hvordan pædagogen kan rammesætte, lede og evaluere disse metoder, så de i højst mulig grad fremmer læring, udvikling og trivsel hos gruppen og individet.
Programmet ledes af docent Mikkel Snorre Wilms Boysen.
Fingerprint
Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år
Profiler
-
Grøntsagsmagi. Kreative forløb i daginstitutioner, der fremmer børns smagspræferencer for grøntsager og udvider institutionens madkultur i en grønnere retning
Byskov, L. H. (Projektleder), Boysen, M. S. W. (Projektdeltager), Hawes, N. W. (Projektdeltager), Bechmann, N. B. (Projektdeltager), Aaslyng, M. A. D. (Projektdeltager), Dethlefsen, S. L. (Projektdeltager) & Nielsen, R. H. (Projektdeltager)
01/10/24 → 01/10/27
Projekter: Projekt › Forskning
-
Væredygtige Unge i Naturen
Nielsen, N. O. (Projektleder), Harsløf, L. J. (Projektdeltager), Aaslyng, M. A. D. (Projektdeltager), Degnegaard, S. (Projektdeltager), Hemmingsen, M. W. (Projektdeltager), Knudsen, J. (Projektdeltager), Aakjær, M. K. (Projektdeltager), Foxby, A. (Projektdeltager), Jensen, R. K. (Projektdeltager), Boysen, M. S. W. (Projektdeltager), Poulsen, M. J. (Projektdeltager) & Hardahl, L. K. (Projektdeltager)
01/03/24 → 28/02/27
Projekter: Projekt › Forskning
-
En kropslig og relationel tilgang til borgere med udviklingshæmning – et udviklingsprojekt om brug af BBAUM i en socialpædagogisk kontekst
Oreskov, S. (Projektleder) & Nielsen, A. R. B. (Projektdeltager)
01/12/23 → 30/11/25
Projekter: Projekt › Forskning
Publikation
-
Tegn hvor du sad. At lytte med tegninger, teater, børn og med mere end det jeg ved…
Sørensen, P. W., 2026, (Under udarbejdelse) Kunstbaseret metode. Unge PædagogerPublikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Konferenceartikel i proceeding › peer review
-
At reflektere over pædagogisk praksis ud fra et kropsligt engageret møde med det fremmede: – det før-sprogliges betydning for pædagogstuderendes refleksion over praksis
Nielsen, A., mar. 2025, I: Kognition & Paedagogik. 35, 135, s. 58-66 9 s., 7.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
Cultivating Reflective Practitioners: Playful Pathways to Professional Identity
Lausen, A., Oreskov, S. W., Lagoni, M. & Sønnichsen, L. H., 5 mar. 2025.Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Paper/skriftligt oplæg › Forskning › peer review
-
Naturmakkerne - Workshop for naturforbundethed og bæredygtighedsbevidsthed
Bønnelycke, J. (Oplægsholder), Hardahl, L. K. (Oplægsholder) & Mariegaard, S. (Oplægsholder)
19 mar. 2025Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag eller oplæg
-
Uddannelseskonferencen 2025 - Uddannelser der mærkes
Hestbech, A. M. (Oplægsholder)
13 jan. 2025Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag eller oplæg
-
Naturforbundethed: Hvad er det, og hvad skal det være godt for?
Hardahl, L. K. (Oplægsholder), Mariegaard, S. (Oplægsholder) & Bønnelycke, J. (Oplægsholder)
19 mar. 2025Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag eller oplæg
Fil
Presse/medier
-
-
Matematik og racialisering - se de nye skoleforskningsprojekter
12/11/24
1 element af Mediedækning
Presse/medie
-
Når teater lykkes, gør det børns verden større
26/09/24 → 27/09/24
2 elementer af Mediedækning
Presse/medie