Projekter pr. år
Organisationsprofil
Forskningsprogrammet Professionsudvikling og Uddannelsesforskning handler om at imødegå forventninger til de professionelle (og de studerende under professionsuddannelse) om at besidde og kontinuerligt udvikle deres kompetencer reflekteret og forskningsfagligt funderet. Vi arbejder med at udvikle den nordiske professionsforskning og professionsudvikling med fokus på det 21. århundredes kompetencer. Fokus for programmet ligger indenfor:
· Digitalt understøttede og hybride eller blendede læringsdesign,
· Formativ feedback: i forhold til anvendelsen af portfolio, vejledning, casebaseret læring og refleksiv tænkning,
· Teknologiforståelse i uddannelse og professioner,
· Stærke læringsmiljøer og Refleksiv Praksis Læring
Fingerprint
Netværk
-
I-STEAM, Induction og mentoring i folkeskolen
Kirkegaard, P. O., Munch, P., Pihlkjær, R. L., Jensen, L. R. & Nielsen, T. M.
01/01/22 → 01/01/25
Projekter: Projekt › Forskning
-
LabSTEM Nord
Brogaard Bertel, L., Dau, S., Møller, M., Lunde, S. R. M. & Stenz, I. R.
01/03/21 → 01/03/24
Projekter: Projekt › Forskning
-
Udvikling af podcasts i sygeplejerskeuddannelsen
Tørring, R. B., Dau, S., Enggaard, H., Chræmmer, T. M. & Rømer-Lærke, K. L.
01/01/21 → 31/12/23
Projekter: Projekt › Forskning
Publikation
-
Methods for involvement of patients, public and users in nursing education: scoping review
Tørring, R. B. & Pedersen, S. B., 2022, (E-pub ahead of print) I: Nordic Journal of Nursing Research. 11 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
Videnskabsteoretiske grundpositioner
Nielsby, U. & Dau, S., 2022, (Accepteret/In press) Sygeplejepraksis – hvordan videnskabsteori og forskningsmetoder kan bidrage til udvikling. GadPublikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › peer review
-
A Learning Ecology Design
Dau, S., 2021, Digital Learning and Collaborative Practices: Lessons from Inclusive and Empowering Participation with Emerging Technologies. Brooks, E., Dau, S. & Selander, S. (red.). Routledge, s. 21-40 20 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › peer review
Aktiviteter
-
Ph.d. bi-vejleder på ph.d. råds projektet "”Forebyggelse af skolefravær i det lærer-elevfaglige klassefællesskab" v. Wilma Gitte Walther-Hansen
Susanne Dau (Vejleder)
1 jan. 2022 → 31 dec. 2024Aktivitet: Andre aktivitetstyper › Andet
-
Aarhus Universitetsforlag (Forlag)
Preben Olund Kirkegaard (Referee/bedømmer)
3 jan. 2022Aktivitet: Udgivelse af peer-review og redaktionelt arbejde - typer › Reviewer/redaktør ved forlag
-
Ph.d. bi-vejleder på ph.d. råds-projektet: "Nyankomne elevers faglige deltagelsesmuligheder ved direkte indskrivning i og mellem sproglige praksisfællesskaber i grundskolen" v. stipendiat Maria K. Hummelmose
Susanne Dau (Vejleder)
1 jan. 2022 → 31 dec. 2024Aktivitet: Andre aktivitetstyper › Andet
Presse/medier
-
-
Debat: Overfladelæring kan være første skridt på vej mod dybdelæring
26/11/21
1 element af Mediedækning
Presse/medie
-