Projekter pr. år
Fingerprint
Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år
Profiler
-
Skrivesucces for elever med og i skriftsprogsvanskeligheder
Svendsen, H. B., Grene, H. B., Dolmer, G., Brok, L. S., Rønberg, L., Theilgaard Brink, E., Mortensen, P., Olander Vangsted, U., Kirkedal Jensen, M. S., Liengaard, T., Fredsø, J., Engmose, S. F., Larsen, K. F. & Elsig Thøgersen, K.
01/08/23 → 30/06/26
Projekter: Projekt › Forskning
-
Videnscenter for digital teknologiforståelse. Én fælles teknologiforståelsesfaglighed på ét fælles vidensgrundlag
Buus, L., Basballe, D. A., Hjorth, M., Lorentzen, R. F., Beierholm, M. H., Nissen, A., Birk-Ellegren, A., Jensen, T. F. & Homann, J. T.
01/08/23 → 01/07/28
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
-
21st Century European Teachers
Buus, L., Hjorth, M., Basballe, D. A., Lottrup, L., Wiskerchen, M., Rasmussen, R. & Duch, G.
01/06/23 → 01/06/26
Projekter: Projekt › Forskning
Publikation
-
Towards a Symbolic and Ecological Turn in Language Education – A Didactic Multilingual Poetic Experiment
Jacobsen, J. G. H. & Mansour, N., 2024, (Under udarbejdelse) Action Scenarios in Intercultural Pedagogy and Education: Perspectives from Northern European Multicultural Societies. Ribers, B., Christensen, V. & Jensen, S. S. (red.). Routledge, (Routledge Research In Education).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
-
An operational action competency approach to transforming education for sustainable development by action based in-situ interventions
Hansen, M. H. H., Barfod, K. S., Vogt, M. J., Villumsen, N. & Clausen, S. W., 2023.Bidragets oversatte titel :En operationel handlekompetencetilgang til tranformativ didaktisk udvikling af undervisnings i bæredygtig udvikling gennem handlebaserede in-situ interventioner Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Paper/skriftligt oplæg › Forskning › peer review
-
Danish perspectives on writing and identity in a school context: New approaches to students' metalinguistic knowledge in the writing classroom
Kabel, K., Christensen, M. V. & Rasmussen, M. D., 20 feb. 2023.Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Paper/skriftligt oplæg › Forskning › peer review
Priser
-
Undervisningsministeriets Undervisningsmiddelprisen 2017, 2. prisen
Sunde, Pernille Bødtker (Modtager) & Pind, Pernille (Modtager), 1 mar. 2017
Pris
-
-
Aktiviteter
-
ECER 2023
Line Møller Daugaard (Deltager)
22 aug. 2023 → 25 aug. 2023Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Konference
-
Tænkende klasserum: Samarbejde, kommunikation og problemløsning
Mette Vedsgaard Christensen (Oplægsholder)
26 jun. 2023Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag eller oplæg
-
Ukrainske elever i den danske skole
Mette Vedsgaard Christensen (Oplægsholder), Gro Hellesdatter Jacobsen (Oplægsholder), Line Krogager Andersen (Oplægsholder), Søren Sindbjerg Jensen (Oplægsholder) & Mette Rose Kjær Thomsen (Oplægsholder)
22 mar. 2023Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag eller oplæg
Presse/medier
-
Flere gymnasier tvinger elever til at aflevere deres mobiler i skoletiden
14/08/23
2 elementer af Mediedækning
Presse/medie
-
-