Projekter pr. år
Fingerprint
Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år
Profiler
-
Skrivesucces for elever med og i skriftsprogsvanskeligheder
Svendsen, H. B., Grene, H. B., Dolmer, G., Brok, L. S., Rønberg, L., Theilgaard Brink, E., Mortensen, P., Olander Vangsted, U., Kirkedal Jensen, M. S., Liengaard, T., Fredsø, J., Engmose, S. F., Larsen, K. F. & Elsig Thøgersen, K.
01/08/23 → 30/06/26
Projekter: Projekt › Forskning
-
Videnscenter for digital teknologiforståelse. Én fælles teknologiforståelsesfaglighed på ét fælles vidensgrundlag
Buus, L., Basballe, D. A., Hjorth, M., Lorentzen, R. F., Beierholm, M. H., Nissen, A., Birk-Ellegren, A., Jensen, T. F. & Homann, J. T.
01/08/23 → 01/07/28
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
-
21st Century European Teachers
Buus, L., Hjorth, M., Basballe, D. A., Lottrup, L., Wiskerchen, M., Rasmussen, R. & Duch, G.
01/06/23 → 01/06/26
Projekter: Projekt › Forskning
Publikation
-
Towards a Symbolic and Ecological Turn in Language Education – A Didactic Multilingual Poetic Experiment
Jacobsen, J. G. H. & Mansour, N., 2024, (Under udarbejdelse) Action Scenarios in Intercultural Pedagogy and Education: Perspectives from Northern European Multicultural Societies. Ribers, B., Christensen, V. & Jensen, S. S. (red.). Routledge, (Routledge Research In Education).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
-
An operational action competency approach to transforming education for sustainable development by action based in-situ interventions
Hansen, M. H. H., Barfod, K. S., Vogt, M. J., Villumsen, N. & Clausen, S. W., 2023.Bidragets oversatte titel :En operationel handlekompetencetilgang til tranformativ didaktisk udvikling af undervisnings i bæredygtig udvikling gennem handlebaserede in-situ interventioner Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Paper/skriftligt oplæg › Forskning › peer review
-
At fortolke tekster: - en indledning
Fibiger, J. & Mølgaard, N., 27 jun. 2023, Litteraturens tilgange. Fibiger, J. & Mølgaard, N. (red.). 3. udg. Kbh.: Hans Reitzels Forlag, s. 11-33 23 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning
Priser
-
Novo Nordisk Fondens Pris til Naturfagsunderviser på Læreruddannelsen 2023
Hansen, Mette Hesselholt Henne (Modtager), 22 mar. 2023
Pris
-
Novo Nordisk Fondens underviserpris til Læreruddannere i Naturfag
Barfod, Karen Seierøe (Modtager), 6 apr. 2022
Pris
-
Aktiviteter
-
Tænkende klasserum: Samarbejde, kommunikation og problemløsning
Mette Vedsgaard Christensen (Oplægsholder)
26 jun. 2023Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag eller oplæg
-
Ukrainske elever i den danske skole
Mette Vedsgaard Christensen (Oplægsholder), Gro Hellesdatter Jacobsen (Oplægsholder), Line Krogager Andersen (Oplægsholder), Søren Sindbjerg Jensen (Oplægsholder) & Mette Rose Kjær Thomsen (Oplægsholder)
22 mar. 2023Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag eller oplæg
-
Arbejds- og sparringsgruppe for Nationalt Videncenter for Ordblindhed og andre Læsevanskeligheder (NVOL)
Helle Bundgaard Svendsen (Konsulent)
2023 → …Aktivitet: Rådgivning - typer › Rådgivning
Presse/medier
-
Danske elever er storforbrugere af standardalgoritmer: "Vi skal skabe stærke matematiske tænkere"
21/09/23
1 element af Mediedækning
Presse/medie
-
Bachelorer: Didaktiske hjælpemidler - nej tak. Svære tekster - ja tak
Martin Blok Johansen & Ayoe Quist Henkel
21/09/23
1 element af Mediedækning
Presse/medie
-
Flere gymnasier tvinger elever til at aflevere deres mobiler i skoletiden
14/08/23
2 elementer af Mediedækning
Presse/medie