Projekter pr. år
Fingerprint
Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år
Profiler
-
VIA Stipendier 2025
Pjengaard, S. (Projektleder), Jensen, T. F. (Projektdeltager), Lunde, A. (Projektdeltager), Jørgensen, J. W. (Projektdeltager), Christensen, D. A. (Projektleder), Thomsen, M. K. (Projektdeltager), Balzarsen, C. H. (Projektdeltager), Schvartzman, Y. (Projektdeltager) & Dalum, T. (Projektdeltager)
01/09/25 → 30/06/26
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
-
VIA stipendium 2025. Skole-hjemsamarbejdet som kilde til frustration og udvikling
Pjengaard, S. (Projektdeltager), Thomsen, M. K. (Projektleder) & Balzarsen, C. H. (Projektleder)
01/09/25 → 30/06/26
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
-
Noticing relational perspectives
Prilop, C. N. (Projektleder), Nielsen, B. L. (Projektleder), Beck, M. H. (Projektdeltager), Rosholm, K. (Projektdeltager), Kvols, A. M. (Projektdeltager), Søndberg, A. (Projektdeltager), Clausen, C. H. (Projektdeltager), Errebo-Hansen, D. (Projektdeltager), Thygesen, J. (Projektdeltager), Abildtrup, M. (Projektdeltager), Pedersen, P. K. (Projektdeltager), Pedersen, J. R. (Projektdeltager), Gregersen, R. M. (Projektleder) & Korsgaard, M. T. (Projektdeltager)
31/03/25 → 30/03/28
Projekter: Projekt › Forskning
Publikation
-
Adult learners in transition: New Careers through Merit-Based Education
Troelsen, C. & Beck, M. H., 2025, I: PLAIO. PLA Inside Out: An International Journal on Theory, Research and Practice in Prior Learning Assessment. 2025, 11, 14 s.Bidragets oversatte titel :Voksne studerendes nye karriereveje ind i merituddannelserne: Om voksen meritstuderendes transitionsprocesser via lærer- og pædagogprofessioner Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
Affekter og effekter: - Et studie i følelsestilstande og realisme i tv-serien "Adolescence"
Fibiger, J., 20 maj 2025, I: 16:9 Filmtidsskrift. s. 1-12 12 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Formidling
-
Alliances between children and adults, texts and images around a co-authored picturebook: Experiences, challenges and inclusive aspects surrounding Dear Diary (2022)
Henkel, A. Q. & Christensen, N., 2025, (Accepteret/In press) Inclusive Education with Challenging Picturebooks. Ommundsen, Å. M. (red.). RoutledgePublikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
-
CHATGPT-cases med simulerede samtaler og analyser af normative konfliktområder.
Ormstrup, C. (Oplægsholder)
10 apr. 2025Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag eller oplæg
-
What is creative thinking? And what does creative thinking have to do with art in education? Henrik Wøhlk Larsen, associate professor, VIA University College, Denmar
Larsen, H. W. (Oplægsholder)
6 apr. 2025Aktivitet: Tale, præsentation eller oplæg f.eks. på konferencer og til praksis › Foredrag eller oplæg
-
Nordisk Kulturpolitisk Tidsskrift (Tidsskrift)
Henkel, A. Q. (Redaktionsgruppemedlem)
1 feb. 2025Aktivitet: Udgivelse af peer-review og redaktionelt arbejde - typer › Reviewer/redaktør af tidsskrift
Priser
-
Novo Nordisk Fondens Pris til Naturfagsunderviser på Læreruddannelsen 2023
Hansen, M. H. H. (Modtager), 22 mar. 2023
Pris
-
-
Novo Nordisk Fondens pris til Naturfagsundervisere på Læreruddannelsen
Jóelsdóttir, L. B. (Modtager), 3 apr. 2019
Pris
Presse/medier
-
Anmeldelse af Retuning education i Philosophical inquiry in education
01/11/25
1 element af Mediedækning
Presse/medie
-
Forsidehenvisning: Litteraturkanon bliver mere international
26/09/25 → 27/09/25
2 elementer af Mediedækning
Presse/medie
-
Nu skal alle gymnasieelever læse Kierkegaard: Litteraturkanon bliver mere international
26/09/25
1 Mediebidrag
Presse/medie