Pædagogik, Læring og Undervisningsmidler

  • Niels Bohrs Allé 1

    5230 Odense M

Organisationsprofil

Organisationsprofil

Pædagogik og læring er en del af afdelingen Kompetence- og Organisationsudvikling, der arbejder med mangfoldige kompetence-, videreuddannelses- og praksisudviklingsaktiviteter, store kapacitetsudviklingsprojekter, skræddersyede forløb til kommuner og institutioner og konsulentarbejde i praksis.

Pædagogik og læring samarbejder med kommuner og private virksomheder om formel kompetenceudvikling, efteruddannelsesaktiviteter og konsulentunderstøttelse lokalt i skoler og institutioner både på individ-, gruppe- og organisationsniveau. I afdelingen er der et markant fokus på, at kompetence- og kapacitetsopbygningsaktiviteter skal bidrage til at udvikle kvaliteten i professionel praksis. Pædagogik og læring anvender derfor aktivt forskningsviden om transfer i design af kapacitetsudviklingsprojekter og i indgåelse af samarbejdsaftaler med arbejdsgivere.  Derudover anvender afdelingen forskellige former for aktionslæring som metode til at udvikle professionel praksis. Pædagogik og læring er videnproducerende gennem artikler, bøger og andre skriftlige produkter. Afdelingen indgår i samarbejde med UCL´s grunduddannelser og forskningsafdelinger om opgaveløsninger. 

Netværk Nyligt eksternt samarbejde på landeniveau. Dyk ned i detaljerne ved at klikke på prikkerne.

Projekter

Et praksissprog for leg

Schmidt, C. H. & Nielsen, M. S.

01/01/2001/05/21

Projekter: ProjektForskning

Praktikernetværk om teknologiforståelse

Knudsen, S. B., Poulsen, K., Reimer-Mattesen, T., Pedersen, N. M., Bak-Jensen, P., Christensen, E. P. & Sørensen, L.

01/10/1930/06/21

Projekter: ProjektUdviklingsprojekt/ Innovation

Publikation

COVID-19: WHO-Studie findet kaum Belege für die Wirksamkeit von Eindämmungsmaßnahmen

Roth, S., Grothe-Hammer, M. & Clausen, L., 21 apr. 2020, I : Telepolis.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til nyhedsbrev, magasin el.lign.Formidling

Åben adgang

COVID-19. SCENARIOS OF A SUPERFLUOUS CRISIS

Roth, S., Clausen, L. & Møller, S., 13 jul. 2020, I : Kybernetes.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Åben adgang

Dansklæreres målforståelser i didaktiske design med innovation

Kiær, K. & Ferot, C. R. L., 2020, En moderne og aktuel didaktik. Qvortrup, A. & Kiær, K. (red.). Frederikshavn: Dafolo, s. 127-156 30 s. (Undervisning og læring).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Aktiviteter

2019 world Appreciative Inquiry Conference

René Kristensen (Deltager)

19 mar. 201922 mar. 2019

Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typerKonference

4. nordiske GeoGebra konference

Troels Gannerup Christensen (Oplægsholder)

21 sep. 2013

Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typerWorkshop

AKT 2.0

René Kristensen (Keynotespeaker)

8 mar. 2018

Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typerKonference

Fil

Presse/medier

Giv legen vinger og lad den flyve frit

Mette Skovdal

01/09/20

1 element af Mediedækning

Presse/medie

Udstilling om værfts historie

Karina Elsig Thøgersen

29/07/2005/08/20

2 elementer af Mediedækning

Presse/medie

Udstilling på vej om Agger Værfts historie

Karina Elsig Thøgersen

20/07/2022/07/20

4 elementer af Mediedækning

Presse/medie