Projekter pr. år
Organisationsprofil
Organisationsprofil
Pædagogik og læring er en del af afdelingen Kompetence- og Organisationsudvikling, der arbejder med mangfoldige kompetence-, videreuddannelses- og praksisudviklingsaktiviteter, store kapacitetsudviklingsprojekter, skræddersyede forløb til kommuner og institutioner og konsulentarbejde i praksis.
Pædagogik og læring samarbejder med kommuner og private virksomheder om formel kompetenceudvikling, efteruddannelsesaktiviteter og konsulentunderstøttelse lokalt i skoler og institutioner både på individ-, gruppe- og organisationsniveau. I afdelingen er der et markant fokus på, at kompetence- og kapacitetsopbygningsaktiviteter skal bidrage til at udvikle kvaliteten i professionel praksis. Pædagogik og læring anvender derfor aktivt forskningsviden om transfer i design af kapacitetsudviklingsprojekter og i indgåelse af samarbejdsaftaler med arbejdsgivere. Derudover anvender afdelingen forskellige former for aktionslæring som metode til at udvikle professionel praksis. Pædagogik og læring er videnproducerende gennem artikler, bøger og andre skriftlige produkter. Afdelingen indgår i samarbejde med UCL´s grunduddannelser og forskningsafdelinger om opgaveløsninger.
Fingerprint
Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år
Profiler
-
PLC i tale. Lydbøger og lyttemiljøer til biblioteket.
Pedersen, M. E. (Projektdeltager), Søberg, A. V. (Projektdeltager), Henkel, A. Q. (Projektleder) & Bonde Nielsen, A. (Projektleder)
01/04/24 → 31/12/25
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
-
NAFA udeskole og naturfag -kompetenceudviklingforløb for skoler i Nordfyns kommune
Thyssen, M. R. (Projektdeltager) & Hjerl, E. (Projektdeltager)
01/02/24 → 30/06/26
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
-
Ledelse af digitalisering. Evaluering.
Dahler, A. M. (Projektleder), Magaard, S. F. (Projektleder), Pedersen, P. M. (Projektleder) & Møller, N. (Projektleder)
01/01/24 → 31/12/24
Projekter: Projekt › Forskning
Publikation
-
Algebraiske symboler og elevernes forståelse
Teglskov, R. & Schou, M. H., okt. 2024, I: Matematik. 2024, 4, s. 4-10Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
Kreativitet, teknologi og skabende processer i makerspaces og fablabs
Pedersen, P. M. & Zachariassen, R., 1 sep. 2024, Unge Pædagoger. 348 s. (Læring og Medier).Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandling › Bog › Undervisning
-
Perspektivskifte - At skabe bevægelse i fastlåste situationer og relationer
Bork, G. B. & Mikkelsen, B. R., 21 okt. 2024, 14 s. UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole.Publikation: Andet › Indlæg i netbaserede medier
Åben adgangFil
-
Differentieret stationsundervisning i indskolingen
Skovbjerg, L. D. (Underviser)
31 jan. 2024Aktivitet: Andre aktivitetstyper › Undervisningsforløb
-
Differentieret stationsundervisning i dansk 0. - 5. klasse
Skovbjerg, L. D. (Underviser) & Pedersen, M. E. (Underviser)
25 jan. 2024Aktivitet: Andre aktivitetstyper › Undervisningsforløb
-
Natur og naturfænomener
Ahrenkiel, L. (Oplægsholder), Kristensen, B. T. (Oplægsholder) & Teglskov, R. (Oplægsholder)
15 jan. 2024 → 25 jan. 2024Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag eller oplæg
Priser
-
-
Årets bedste pædagogiske diplomprojekt fra skoleområdet
Ancker, M. V. (Modtager), 15 nov. 2013
Pris: Udnævnelse
Presse/medier
-
Her er de 21 fagudvalg, som skal udvikle nye fagplaner
Ladegaard, U., Jørgensen, H. H., Bjerre, L. I., Christensen, A. S., Jørgensen, M. D., Krossá, H. K., Andersen, O., Kristensen, B. T., Hjerl, E., Zachariassen, R., Christensen, A. B. & Pless, M.
26/09/24
2 elementer af Mediedækning
Presse/medie
-
Kronik: Til jer, der ikke bestod: Det er ikke jeres skyld
28/06/24
1 element af Mediedækning
Presse/medie
-