Projekter pr. år
Organisationsprofil
Organisationsprofil
UC SYD er den største uddannelsesinstitution i Sydjylland. En vigtig vidensinstitution, et samlingspunkt for landsdelen. Vi har 13 professionsbacheloruddannelser, en erhvervsuddannelse og to erhvervsakademiuddannelse. Vi udbyder en lang række videreuddannelser og bedriver udvikling og forskning inden for pædagogik, sundhed, og samfundsfag. Center for undervisningsmidler hjælper områdets skoler med kurser og materialer.
UC SYD har omkring 5.000 studerende på grunduddannelserne, heraf 600 internationale, 2.500 på videreuddannelserne og mere end 600 medarbejdere fordelt på fire campusser.
Fra Esbjerg til Kolding, fra Haderslev til Aabenraa og nu også i Tønder, er vi til stede med specialiserede, tværfaglige uddannelsescentre og forskningsmiljøer. Vi ligger midt i smuk natur, nær jobs og gode studieboliger i byer, hvor du kan leve, mens du læser.
Forskning
Vi forsker i velfærdsprofessionernes udfordringer og muligheder. I samarbejde med praksis skaber vi ny viden, der gør lærere, pædagoger, sygeplejersker, jordemødre, fysioterapeuter, ergoterapeuter og socialrådgivere og vores professionsstuderende dygtigere.
Forskningsprogrammer
Fingerprint
Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år
-
NAVIGER: Naturfaglige vejledningspraksisser i grundskolen efter reformering
Kiær, K. (Projektleder), Albrechtsen, T. R. S. (Projektleder), Keinike, M. (Projektdeltager) & Kronvald, O. (Projektdeltager)
01/02/25 → 31/12/27
Projekter: Projekt › Forskning
-
Understanding self-reported Food Behaviour of long-term Wegovy users (UFoB)
Jensen, R. (Projektleder), Guldager, J. D. (Projektdeltager), Gasbjerg, A. (Projektdeltager) & Rossander, H. E. (Projektdeltager)
01/01/25 → 31/12/26
Projekter: Projekt › Forskning
-
InCoViTO2: Interdisciplinary Collaboration in Videographic Teaching Observation 2
Petersen, L. (Projektleder), Dam-Christensen, E. (Projektleder) & Johannesen, H. J. (Projektleder)
01/01/25 → 31/12/26
Projekter: Projekt › Forskning
-
Aquatic Education for school Children: An Educational Expert Statement from the Nordic Consortium
Haga, M., Sääkslahti, A., Schenker, K., Bruun, T. H., Guldager, J. D., Gísladóttir, Þ. L., Danielsen, B. B., Gjølme, E. G., Sundan, J., Olsen, H. W. & Bjerke, Ø., 2025, I: Journal for Research in Arts and Sports Education. 9, 2Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
Assessing Computational Literacy in Language Education: A Nordic Perspective on Pedagogy Sustainable Literacy Practices
Hachmann, R. & Slot, M. F., 2025. 1 s.Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Paper/skriftligt oplæg › Forskning › peer review
Åben adgang -
At være med i et fællesskab kræver alenetid
Bernstorff, B., 6 mar. 2025, I: 0-14. 35, 1, s. 72-75 4 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Formidling
-
Research dialogue with Dr. Marieke van Geel
Kiær, K. (Andet)
25 mar. 2025Aktivitet: Andre aktivitetstyper › Andet
-
Bæredygtig balance
Sørensen, M. T. (Deltager) & Nielsen, L. D. (Deltager)
5 feb. 2025Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Konference
-
Research dialogue with Dr. Ir. Mark Timmer
Kiær, K. (Andet)
24 mar. 2025Aktivitet: Andre aktivitetstyper › Andet
Priser
Presse/medier
-
-
”MISTRIVSEL OPSTÅR, NÅR SKOLENS OG FORÆLDRENES BØRNESYN STØDER SAMMEN”
09/04/25
1 element af Mediedækning
Presse/medie
-
ER DET PDO - PISSEDÅRLIG OPDRAGELSE - DER ER SKYLD I SKOLENS KRISE?
09/04/25
1 element af Mediedækning
Presse/medie