Billede af Anette Møller Hansen
20102022

Publikationer pr. år

Personlig profil

Præsentation

Jeg er en lektor med 20 års erfaring fra grundskolen (folkeskolen, frie skoler samt specialskoler og billedskoler). En del år har jeg kombineret studier med konsulentvirksomhed i eget firma og timelæreransættelser. Siden 2011 har jeg været ansat til diplomuddannelser og rekvirerede forløb. Mit gennemgående interessefelt er: Hvordan vi kan gør æstetiske erfaringer i en undervisningssammenhæng. Hvordan kan didaktiske designs for undervisning udvikles med fokus på differentierede og demokratiske læringsmiljøer. Jeg er optaget af mediekultur, videndeling og digitale netværk som platforme for organisationsudvikling, fællesskaber og fremtidsmod. 


Kompetencer

Projektledelse: Nogen erfaring
Networking: Professionel
Fundraising: Nogen erfaring
Administration: Nogen erfaring
Ledelse: Nogen erfaring

Arbejdsområder

Primære arbejdsområder:

Undervisning Pædagigiske Diplomuddannelse, udviklingsarbejde, sparring/facilitering, innovation, skræddersyede temedage og kompetencudviklingsforløb samt kurser. 


Øvrige arbejdsområder:

Tilsynsførende inden for Frie Skoler, uddannet Lego Serious Play Facilitator 

 

Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)

Cand. pæd. didaktik, Aarhus Universitet

Dimissionsdato: 1 jan. 2011

Master i Udviklingsarbejde, Danmarks Pædagogiske Universitet

Dimissionsdato: 1 jan. 2008

Exam. Pæd. , Danmarks Pædagogiske Universitet

Dimissionsdato: 1 jun. 1999

Lærer, Frederiksberg Seminarium

Dimissionsdato: 1 jan. 1987

Cand. Merc. modul, Syddansk Universitet

Ansættelser

Adjunkt, University College Sjælland

2011 → …

Akademisk medarbejder, BUPL

20082009

Adjunkt, University College Sjælland

20082010

Lærer, Hindholm Privatskole

20042007

Timelærer, Hindholm Socialpædagogiske Seminarium

20032004

Lærer

1 aug. 20021 aug. 2003

Lærer, Midtsjællands Efterskole

19892002

Lærer, Strandgårdsskolen, Ishøj

19871989

Emneord

  • æstetik og didaktik
  • æstetiske læreprocesser
  • professionsdidaktik
  • kreativitet
  • læreprocesser
  • aktionslæring