Personlig profil

Forsknings- og udviklingsområder

Forsker i erhvervsskolers aktiviteter og projekter.

Jeg arbejder med følgende projekter:

Projekt STEM-driiiver, der undersøger, hvordan faglærere på erhvervsuddannelser udvikler kompetencer inderfor STEM relaterede og nye teknologiske emner. 

Projekt En fremtid med STEM-baseret EUD handler om at undersøge, hvordan lærerstuderende udvikler viden og indsigter i, hvilke muligheder erhvervsuddannelser kan tilbyde deres elever efter de har været på tre erhvervsuddannelser og deltaget i praksisfaglige aktiviteter.

Projekt Undervisning mod grøn omstilling på EUD undersøger sammen med Epinion, hvilken undervisning, der medfører ændrede aktiviteter og indstillinger hos elever på forskellige erhvervsuddannelser.

Projekt Læremidler i EUD undersøger, hvilke læremidler der anvendes i flere erhevevsuddannelser og sigter mod en større forståelse af, hvad læremidlerne betyder.

Jeg har derud over forsket i praksisfaglighed, og hvordan den udøves i skolens praktiske fag og på erhvervsuddannelser.

Desuden har jeg forsket i, hvordan der skabes gode forbindelser mellem skolelærer og faglærere på erhvervsuddannelser og i den forbindelse forsket i, hvordan skolelærere kan inspirere elever til at overveje en erhvervsvuddannelse.

Min Ph.D fra april 2018 hedder: At blive en kompetent lærer. Et praksisbaseret studie af nye læreres håndteringer af ekstra-curriculære aktiviteter.

Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)

Ph.D, At blive en kompetent lærer

Dimissionsdato: 6 apr. 2018

Master i læreprocesser, Aalborg Universitet

Dimissionsdato: 26 jun. 2004

Cand. Theol., Københavns Universitet

Folkeskolelærer, Læreruddannelsen i Odense

Lektorkvalificering

Ansættelser

Lektor, University College Sjælland

Emneord

  • kompetencer
  • Metoder og teorier
  • Forskning