Projekter pr. år
Personlig profil
Præsentation
Jeg har en stor interesse for sprog og sproglig udvikling hos børn og unge med et- og flersproglig profil og har i såvel uddannelse som arbejdsliv haft dette fagfelt som fast omdrejningspunkt. Mit primære fokus har været på, hvordan der skabes gode sproglige lærings- og udviklingsmuligheder for børnene gennem arbejde med kompetenceudvikling for pædagogisk personale, pædagogisk ledelsesunderstøttelse og arbejde med de organisatoriske rammer.
Kompetencer
Sprogkundskaber:
Dansk; modersmål
Engelsk; øvet
Fransk; øvet
Organisatoriske kompetencer:
Konsulent; mange års erfaring
Projektudvikling; mange års erfaring
Undervisning og kompetenceudvikling; mange års erfaring
Projektledelse; nogen erfaring
Arbejdsområder
Adjunkt inden for områderne børns sproglige udvikling, tidlige indsatser og udvikling af dagtilbudsområdet Underviser blandt andet på PD-modulerne Børns sprogtilegnelse, Sprogpædagogik og Sprogindsatser samt Talevanskeligheder. Projektleder på projektet Vi Lærer Sprog Plus. Derudover holder jeg kurser og oplæg samt arrangerer konferencer mv. om børns sprog, sprogindsatser og dagtilbud af høj kvalitet.
Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)
Lingvistik, Cand. mag, Aarhus Universitet
Dimissionsdato: 3 maj 2004
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- sprogpædagogik
- Sprogstimulering
- sprogteori
- Børn og unge
- sproglig læring
- Medier, kommunikation og sprog
- Samarbejde mellem myndighedssagsbehandlere og forældre
- samarbejde på tværs
- Samtaler med børn og unge
Projekter
- 2 Afsluttet
-
VIDN: VIDN - Vidensbaseret innovation i dagtilbud
Nguyen-Quy, A., Koumaditis, L. J., Lund, O., Pilgaard, M. & Rasch-Christensen, A.
01/12/17 → 30/06/18
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
-
VLS+: Vi Lærer Sprog+
Nguyen-Quy, A., Sølvkjær, S. M., Østerbye, T., Reitz, K. R., Laursen, B. B., Kristensen, I. S., Brandt, H. B., Knudsen, T. B. & Wolfsberg, A.
01/11/17 → 31/05/19
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation