Publikationer pr. år
Publikationer pr. år
Cand.pæd i pædagogisk psykologi, adjunkt
Publikationer pr. år
Underviser på pædagoguddannelsen på Københavns Professionshøjskole og er i den forbindelse især optaget af forholdet mellem uddannelse, teori og praksis, mellem krop, sind og ånd og hvordan vi lærer i, af, gennem og med kroppen. Hvordan vi kan bevidstgøre kropslig, pædagogfaglig praksis.
Min uddannelse indenfor pædagogisk psykologi og en bachelor i psykologi og humanistiske basisstudier fra RUC former min undervisnings faglige forankring.
Min baggrund som yogalærer og meditatør i fritiden samt min interesse for forholdet mellem eller en overskridelse af en dikotomi mellem krop og sind og jeg tilføjer her ånd, som et menneskeligt potentiale optager mig.
Arbejde med kropslig læring (simulation, rollespil etc.)
internationalt og sprogligt flair
Idérig, kreativ og legesyg
Projektarbejder
Teknologi og virtuel formidling
Tillidsvækkende, lattermild og kærlig
Jeg har undervist en del fra jeg startede i midten af 0'erne med seksualundervisning. Her er et par af de sammenhænge, jeg har undervist mest i:
Med psykologi som fagområde:
Timelærer og adjunkt på daværende Blaagaard/KDAS Lærerseminarium (nu KP)
Timelærer på daværende AMU UCC (nu nedlagt)
Adjunkt på Pædagoguddannelsen, Social- og specialområdet på KP
Med yoga som fagområde:
Yogalærer siden 2014 i forskellige sammenhænge (eks Falck Healthcare, AOF)
Er optaget af læring i, med og af kroppen. Hermed bliver simulationsundervisning interessant. Jeg er pt igang med et projekt, der søger at fremme de studerendes praktiske kompetencer i en uddannelses-setting.
Primært underviser på social- og specialpædagogisk område:
SK2: Individ og fællesskaber, herunder 3. praktik: Samarbejde og udvikling
SK1: Mennesker i udsatte positioner, herunder 2. praktik: Relationer og kommunikation
Vejleder
SPS-studerende: studerende med særligt behov for støtte
BA-studerende på pædagoguddannelsen
Projekt-deltager
Best practice for studiedagene - gennemført
Udvikling af studieaktivitet for Sk1.2 - igang (dd.1/1-2021)
Eget projekt om simulationsundervisning og brug af praksis- og innovationshuset for PU
COIL - international digitaliseret udveksling
E-dage - virtuelt formidlet fordybelse og undervisning
Adjunkt
Deltagelse i forskning - Projekt: Legitimitet og Agens
Videreuddannelse - metode work shop for Diplom i Vejledning
Derudover løbende deltagelse i kurser, vejledning og skrivning af lektoranmodning
Kurser
Jeg har deltaget i en del kurser i min tid på KP, heraf:
Blended Learning - 4 moduler (igang)
Motivation i undervisningen, adjunktkursus
Læring i undervisningen, adjunktkursus
Forholdet mellem teori og praksis, adjunktkursus
Pædagogisk psykologi, Kandidat, Unges motivation for egenomsorg - type 1. diabetes
Dimissionsdato: 8 aug. 2008
Yogalærer (diverse steder), AOF
jul. 2014 → 2020
UU-vejleder, UU-Vestegnen
jan. 2011 → aug. 2012
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Formidling
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Formidling
Olsen, H. F. (Projektleder), Højberg, I. B. (Projektleder), Andersen, A. B. (Projektdeltager), Dalegaard, K. (Projektdeltager), Pedersen, A. S. B. (Projektdeltager), Bækhus, R. N. (Projektleder) & Lindberg, A. L. V. (Projektdeltager)
02/09/19 → 31/12/20
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation