Billede af Bolette Kremmer Hansen

Bolette Kremmer Hansen

Cand.pæd. i materiel kultur

20012020

Publikationer pr. år

Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Personlig profil

Kompetencer

Kompetencegivende kurser:
Uddannelsesbetegnelse: Projektlederuddannelse
Fag: Projektledelse
Uddannelsesinstitution: Metropol og Implement
Land: Danmark
Afslutningsdato: 2011

Organisatoriske kompetencer:
Projektledelse: Nogen erfaring

Arbejdsområder

Primære arbejdsområder:

Underviser i håndværk og design på grunduddannelse og efteruddannelse for lærere. Underviser på Boost - innovativ skole i Helsingør. Følgeforsker på Boost - innovativ skole i Helsingør. Censornæstformand for håndværk og design i læreruddannelsen. National faggruppeleder for Håndværk og design. Presidiemedlem i NordFo, nordisk forum for forskning i sloyd/design.



Øvrige arbejdsområder:
F&U-projekter. Aktuelt Den inkluderende skole og marginaliserede børn og unge. Projektet har et almendidaktisk fokus på undersøgelse og udvikling af metoder til inklusion af elever i udskolingsklasser, som er perifert deltagende i det faglige og/eller sociale fællesskab. Vores empiriske fokus er på om aspekter af æstetiske læreprocesser giver eleven oplevelse af motivation, mestring og deltagelse.

Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)

Masterstudie

Dimissionsdato: 30 jun. 2006

Cand. pæd., Danmarks Pædagogiske Universitet

Dimissionsdato: 30 jun. 2005

Exam. pæd, Danmarks Pædagogiske Universitet

Dimissionsdato: 30 jun. 1994

Håndarbejdslærer, Håndarbejdets Fremmes Seminarium

Dimissionsdato: 30 jun. 1986

Bachelor, Professionshøjskolen UCC

… → 2013

Andet, University of Vaasa

… → 2006

Ansættelser

Lektor

1998 → …

Adjunkt, Frederiksberg Seminarium

19931998

Lærer, Kvindedagshøjskolen for Næstvedområdet, Rislev

19901992

Indvandrerlærer, Dagshøjskolen for kvinder, Ryesgade København

19881990

Underviser, Grennesmindeskolen for sent udviklede børn og unge

1988

Emneord

  • æstetik og didaktik
  • specialpædagogik
  • Inkluderende didaktik
  • læreprocesser