Billede af Celine Rigmor Louise Ferot

Celine Rigmor Louise Ferot

Cand. pæd. soc., Lærer fra Den frie Lærerskole, Master i læreprocesser (MLP) i innovation og kreativt læringsdesign.

20172023

Publikationer pr. år

Personlig profil

Præsentation

Jeg er optaget af leg,kreativitet og livsduelighed sammen med medejerskab, motivation og formativ feedback som centrale elementer i undervisningen.

Den dialogiske pædagogik står overordnet som et fokus, hvorfor områder som PBL ( projekt og problembaseret undervisning) , tværfaglig undervisning, gruppeprocesser og åbne designprocesser er noget af det jeg arbejder med. 

Jeg er fagkonsulent for dansk på mellemtrin og udskoling, med særligt henblik på innovation og entreprenørskab, og almen konsulent for Innovation og entreprenørskab. Her arbejder jeg en del med 21. skills med åbne sekvenser, designprocesser med og uden inddragelse af teknologier,men altid med fokus på elevens medejerskab, lærere, pædagoger og ledelses ønske om kulturforandringsprocesser og frem mod et demokratisk og samskabende fællesskab.  

Konkret afholder jeg kurser og forløb på de enkelte skoler om ovenstående, arrangerer Erasmus KA1 og KA2 projekter og gennemfører vidensrejser til Norge med fokus på dialogisk undervisning og formativ feedback. 

 

Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)

Master i læreprocesser , Samfndsvidenskabeligt og humanistisk fakultet, Master, Kreativ tænkning og dialogisk praksis i praksisbaseret skoleudvikling, Aalborg Universitet

20 jan. 202120 jan. 2023

Dimissionsdato: 20 jan. 2023

Cand.pæd.soc, cand. pæd .soc, forandringsledelse og resiliens. Hvordan lede selvledelse ?, Danmarks Pædagogiske Universitet

Dimissionsdato: 1 aug. 2012

Den frie lærerskole, ollerup

Dimissionsdato: 1 jul. 2007

Emneord

  • Skoler, fag og institutioner
  • Innovation
  • dansk
  • 21. skills
  • Feedback
  • procesarbedje knyttet til at skabe transfer og implementering mellem praksis og teori
  • Problem Based Learning (PBL)
  • entreprenørskab
  • dialogisk undervisning og pædagogik

Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år

Seneste eksterne samarbejde på lande-/områdeniveau. Dyk ned i detaljerne ved at klikke på prikkerne eller