Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Personlig profil

Præsentation

Christina Dahl Madsen beskæftiger sig med organisatorisk ledelse og implementering af projekter på børn- og ungeområdet. Hun beskæfter sig med 0-18 års området og er dertil optaget af mulighederne og bevægelserne i den frivillige sektor.

 

Christina Dahl Madsen indgår i VIA i det tætte samarbejde med Socialstyrelsen og forskellige danske kommuner omkring Tidlig Indsats-Pakken, specifikt dagtilbudsprojekterne: VIDA (Videns baseret indsats for børn i dagtilbud), Opsporingsmodellen, Samarbejdsmodellen og Trivsel på Tværs. Hun sikrer, at VIA’s leverance afstemmes i forhold til såvel Socialstyrelsens formelle krav, som Kommunernes lokale behov. Dertil varetager Christina en konsultativ rolle i kommunernes implementeringsarbejde.

 

Christina har stor erfaring med projektledelse både i praksis og teoretisk. Hun underviser således på modulerne Ledelse af Forandringsprocesser samt Projektledelse på diplomuddannelsen i Projektledelse.

 

Christina har i sin ph.d. afhandling designet en analysemodel, der kan anvendes i arbejdet med implementering af tværgående samskabelses- og projektprocesser, og hendes empiriske materiale er funderet på en undersøgelse af samspillet mellem kommunale børn- og ungeprojekter på skole- og fritidsområdet og UC-sektoren.

I Christinas forskningsarbejde i VIA har hun udviklet en model for Innovation i Partnerskabsdannelse. Ligeledes er Christina koordinator for forskningsenheden Center for Virkningsfuld Praksis i VIA.

 

Christinas arbejde i efter- og videreuddannelsen består i høj grad af konsultative sparringsopgaver blandt kommunernes institution- og skoleledelser, hvor hun arbejder med tematikker som forældresamarbejde, systematik i tværfagligt samarbejde på tværs af dagtilbud, skole og forvaltning, og tidlig indsats. 

Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)

Ph.d., Aalborg Universitet

1 jan. 201110 nov. 2017

Dimissionsdato: 10 nov. 2017

Læring- og Forandringsprocesser, Kandidatgrad, Aalborg Universitet

Dimissionsdato: 14 aug. 2010

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Socialt arbejde og sociale forhold
  • Skoler, fag og institutioner
  • Børn og unge
  • Ledelse, organisationsudvikling og innovation
  • Frivillighed
  • musik

Publikationer

  • 3 Rapport
  • 1 Bog
  • 1 Konferenceartikel i proceeding
  • 1 Indlæg i netbaserede medier

Kortlægning af erfaringer med kompetenceudvikling med naturfag gennem e-læring

Madsen, C. D., Buus, L., Petersen, M. R. & Staadsen-Boesen, M., mar. 2020, Aarhus: VIA University College. 22 s.

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportFormidling

Åben adgang
Fil
2 Downloads (Pure)

Ledelse af dagtilbud - med foranderlige vilkår

Madsen, C. D., 2020

Publikation: AndetIndlæg i netbaserede medier

Plads til forskellighed: inspirationskatalog

Madsen, C. D. (red.), Rewitz, A. F., Poulsen, L. H. & Jensen, A. B. F., 2019, Aarhus: VIA University College. 83 s.

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportFormidling

Åben adgang
Fil
2 Downloads (Pure)

Analyse af kompetencebehov i danske dagtilbud ved implementering af en styrket pædagogisk læreplan

Reitz, K. & Madsen, C. D., apr. 2018, København: EPOS. 80 s.

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportFormidling

Åben adgang

Projektets logik - Den offentlige sektors paradoks: et studie af tværorganisatoriske projektprocesser og samskabelse med frivillige i en nordjysk ungdomsskole

Madsen, C. D., 10 nov. 2017, Aalborg: Aalborg Universitetsforlag. 248 s. (Ph.d.-serien for Det Tekniske Fakultet for IT og Design, Aalborg Universitet).

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerBogForskningpeer review

Åben adgang

Projekter

  • 2 Igangværende

Musikalske samspils potentialer for pædagogisk kvalitet i dagtilbud

Madsen, C. D., Bundgaard, S. B. & Pallesen, L. N.

12/08/2030/06/21

Projekter: ProjektForskning

Udvikling af digital baserede og praksisnære kompetenceudviklingsforløb til naturfags-lærere og naturfaglige teams i grundskolen

Madsen, C. D., Thisted, S. S., Haagen Petersen, J., Holm Basse, M., Kamstrup, K., Agerbo Maksten, J., Juulsgaard Larsen, J., Rask Petersen, M., Wahlgreen, G., Løye Christiansen, J., Pedersen Dahl, U., Stald, L., Kirkeby, A. M. D., Andersen, O., Wehner Andersen, B., Damsgaard Skivild, T., Hansen, D., Pagaard, D. M., Elmose, S., Nielsen, T. M., Reuss Schmidt, J., Thorsen Stamp, J., Buus, L., Valsted Lehnskov Grandt, S., Staadsen-Boesen, M., Pedersen, S., Pechmann, P., Hansen, S. J. & V. Thomsen, A.

01/01/2028/02/23

Projekter: ProjektUdviklingsprojekt/ Innovation

Aktiviteter

Nordic Implementation Conference: Joining the Forces of Implementation

Steffen Wessel Kaspersen (Deltager), Kamille Marie Pöckel (Deltager), Dorte Ladefoged Dinnesen (Deltager) & Christina Dahl Madsen (Deltager)

2018

Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typerKonference