Personlig profil

Præsentation

Christina Dahl Madsen beskæftiger sig med organisatorisk ledelse, musik og læreprocesser på børne- og ungeområdet. Hun arbejder som både konsulent og forsker og har tilhørsforhold til Program for professionsdidaktik samt til Musikpædagogisk Tænketank, som hun er grundlægger af sammen med Lærke Nørregård Pallesen.

Hun optages af arbejdet med relationer og fællesskabelse, hvilket udspringer af hendes baggrund som rytmisk musiker. Dette er værdier hun idag omsætter i hendes arbejde med at projektlede og styre store nationale efter- og videreuddannelses- samt forskningsprojekter. Christina optages af professionalisering af bestyrelsearbejde indfor institutions- samt og kulturlivet og interesserer sig fagligt for mulighederne og bevægelserne i den frivillige sektor, hvilket hun har fordybet sig i gennem arbejdet med sin ph.d. afhandling.

 

Christina Dahl Madsen indgår i VIA i det tætte samarbejde med Socialstyren og forskellige danske kommuner omkring Tidlig Indsats-Pakken, specifikt; Opsporingsmodellen, Samarbejdsmodellen og Trivsel på Tværs. Hun samarbejder dertil med Styrelsen for Undervinsing og Kvalitet omkring udvikling og implementering af store nationale skoleprojekter som; Plads til Forskellighed og Stærke Naturfaglige Læringsfællesskaber.

Her sikrer Christina at professoinshøjskolernes produkt og  leverance afstemmes i forhold til såvel ministeriernes formelle krav, som kommunernes lokale behov.

 

Christina har stor erfaring med ledelse både i praksis og teoretisk. Hun underviser således på modulerne Ledelse af Forandringsprocesser samt Projektledelse på diplomuddannelsen i Projektledelse.

 

Christina har i sin ph.d. afhandling designet en analysemodel, der kan anvendes i arbejdet med implementering af tværgående samskabelses- og projektprocesser, og hendes empiriske materiale er funderet på en undersøgelse af samspillet mellem kommunale børn- og ungeprojekter på skole- og fritidsområdet og UC-sektoren.

Christinas arbejde i efter- og videreuddannelsen består i høj grad af konsultative sparringsopgaver blandt kommunernes institution- og skoleledelser, hvor hun arbejder med tematikker som forældresamarbejde, systematik i tværfagligt samarbejde på tværs af dagtilbud, skole og forvaltning, og tidlig indsats. 

Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)

Ph.d., Projektets logik - Den offentlige sektors paradoks, Aalborg Universitet

1 jan. 201110 nov. 2017

Dimissionsdato: 10 nov. 2017

Læring- og Forandringsprocesser, Kandidatgrad, Frivillighed til uendelige engagement, Aalborg Universitet

Dimissionsdato: 14 aug. 2010

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Socialt arbejde og sociale forhold
  • Skoler, fag og institutioner
  • Børn og unge
  • Ledelse, organisationsudvikling og innovation
  • Frivillighed
  • musik

Fingeraftryk

Dyk ned i forskningsemnerne, hvor Christina Dahl Madsen er aktive. Disse emneetiketter kommer fra dennes persons arbejder. Sammen danner de et unikt fingerprint.
  • 1 Lignende profiler