Elisa Nadire Caeli

Ph.d.-stipendiat

20152020

Publikationer pr. år

Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Personlig profil

Forsknings- og udviklingsområder

Ph.d.-studerende på Danmarks institut for Pædagogik og Uddannelse (DPU), Aarhus Universitet og Institut for Skole og Læring, Københavns Professionshøjskole.

Forsker i elevers udvikling af datalogisk tænkning (computational thinking) og teknologiforståelse i fokeskolen.

Er særligt optaget af menneskecentrerede projektorienterede tilgange til digitale (og ikkedigitale) teknologier.

I et demokratisk og i hastigt stigende grad digitaliseret samfund er der brug for, at børn udvikler forståelse for fundamentale datalogiske principper og bliver i stand til at kunne forholde sig kritisk til data og digitale teknologier, samt at de lærer at anvende praksisser og tænkning fra datalogi til innovativ problemløsning og design. Derfor indebærer udvikling af datalogisk tænkning og teknologiforståelse i obligatorisk uddannelse i min optik meget mere end at lære at programmere.

Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)

IT – interaktionsdesign og multimedier, Aarhus Universitet

… → 2017

IKT og Læring, Aalborg Universitet

… → 2015

Cand.mag., Aalborg Universitet

… → 2012

Professionsbachelor, Professionshøjskolen UCN

… → 2008

Ansættelser

Ph.d-stipendiat, Københavns Professionshøjskole, Danmarks Pædagogiske Universitet

jan. 2018 → …

Gæsteforsker, Michigan State University

okt. 2017nov. 2017

Lærer, Overseas Family School, Singapore (IPC/IB-skole), Overseas Family School, Singapore (IPC/IB-skole)

apr. 2017sep. 2017

Forlagsredaktør, Dafolo Forlag

jan. 2014apr. 2017

Emneord

  • læring
  • datalogisk tænkning (computational thinking)
  • innovation
  • designprocesser
  • samarbejde
  • læreruddannelsen
  • undervisning
  • projektbaseret undervisning
  • problemorienteret undervisning
  • didaktik
  • it-didaktik
Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.