Personlig profil
Præsentation
Praksisnære eksempler, afprøvninger inden for natur, udeliv og friluftsliv, tilsat refleksioner og udvikling af egne ideer og argumenter fra praksis og forskning med og for mennesker.
At koble konkret fysisk praksis og teori; opnå erfaringer; reflektere og udvikle ny teori. At opleve mestring og praksisfællesskaber ved hjælp af indsatser med natur og friluftsliv.
At udfylde potentialer med natur, science, udeliv, friluftsliv, didaktik og dannelse - dagtilbud, folkeskole/grundskole, erhvervesuddannelse, ungdomsuddannelse samt professionsuddannelse som pædagog eller lærer.
Praktisk med krop, sanser, håndværk, didaktik/naturfagsdidaktik, dannelse/naturdannelse gennem inspiration og projekter.
Projektdesign, indsatser, aktionslæring, kapacitetsopbygning og evaluering.
Mennsker i udsatte positioner, uddannelsesfremmede, dagtilbud og grundskole, overgange, pædagogisk assistentudddannelse, pædagoguddannelse og læreruddannelse.
Natur, udeliv, science og naturfag fra studie til praksis som nye professionelle.
Mine kompetencer bygger på flere års forudgående arbejde som naturcenterleder med intern kompetenceopbygning og projektdesign med statslige og kommunale partnere inden for undervisning og naturvejledning og sociale indsatser, bl.a. med validerede undersøgelsesmetoder, evalueringer og aktionslæring, samt bidrag til den nationale friluftspolitik.
Forsknings- og udviklingsområder
Natur, udeliv, naturdannelse, naturfagsdidaktik og professionsdidaktik.
Kompetencer
Kompetencer inden for natur, udeliv, friluftsliv, naturfag og naturdannelse:
- inspiration inden til konkrete og refleksive aktiviteter
- kompetenceopbygning i personalegrupper
- arbejde med praksisfællesskaber
- projektudvikling med og for mange målgrupper
Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)
Diplom i Ledelse, Innovativ evaluering, forandringsledelse, ledelse og medarbejdere, lederskab og kommunikation, Opbygning af evalueringskapacitet. Læring og praksisfællesskaber. At lede læreprocesser. Kommunikation der fremmer refleksion
Dimissionsdato: 20 jun. 2020
Msc Biologi, Biologi og naturfagsdidaktik, feltarbejde, eksperimenterende processer, Læreres perspektiver på biologisk feltarbejde, Aarhus Universitet
Dimissionsdato: 20 aug. 2014
Naturvejlederuddannelsen. Skovskolen, KU-Science, Formidling og udvikling med borgere i udsatte positioner, børn og unge (dagtilbud og skole) samt voksne.
Dimissionsdato: 20 nov. 2009
PD Naturfagsdidaktik, Uformelle læringsrum, eksperimenter, naturfaglig kultur, tværfaglig naturfag, begrebsdannelse
Dimissionsdato: 20 jun. 2007
PD Ungdomspædagogik, Social integration, identitetsudvikling, projektarbejde, hyperkomplekst samfund
Dimissionsdato: 20 jun. 2003
Folkeskolelærer, Undervisning, didaktik, pædagogik, dansk og biologi, voksenpædagogik, Læreruddannelsen i Aarhus
Dimissionsdato: 20 jun. 1999
Adjunktakademiet
NVIVO-kursus
Førstehjælpsinstruktør, Uddannelse, Dansk Røde Kors
Ansættelser
Naturcenterleder i kommunale samarbejder og lokale naturcentre, Naturstyrelsen
2015 → 2020
Beskikkelse som censor, Læreruddannelsen, Natur og kulturformidleruddannelsen
2014 → 2021
Adjunkt Pædagoguddannelsen og Pædagogisk Assistentuddannelse, VIA University College
2014
Adjunkt, EVU, PD-Naturfagsvejleder, University College Sjælland
2013 → 2014
Adjunkt biologi og natur/teknologi, Læreruddannelsen UCL
2012 → 2014
Adjunkt Biologi og naturvidenskab, Horsens Statsskole
2012 → 2013
Projektansat, Pædagogisk IT i udstillinger, Naturhistorisk Museum
2011 → 2012
Adjunkt, Natur/teknologi, VIA, Læreruddannelsen Aarhus
2009 → 2010
Freelance Naturvejleder
2009 → 2014
Naturvejleder i Natur og Ungdom, projektansættelse
2007 → 2009
Folkeskolelærer
2002 → 2007
Efterskolelærer, Natur og friluftsliv
1999 → 2002
Emneord
- Undersøgelsesdesign, teori og metode
- projektdesign, projektledelse, borgerinddragelse, tværfaglig samarbejde
- udsatte
- natur, projekter, indsatser
- naturfag
- natur, friluftsliv, udeliv, udeskole, naturfagsdidaktik, didaktik, biologi, geografi, natur/teknologi, naturfaglig dannelse, fællesskaber, inklusion,
- Uddannelse, professioner og erhverv
- erhvervsuddannelse, professionsuddannelse, professionsdidaktik, naturfagsdidaktik, undervisningsdesign, udeskole, uformelle læringsmiljøer, feltarbejde
- Sygdom, sundhedsvidenskab og sygepleje
- naturen som social løftestang, natur, friluftsliv, udeliv, tværfaglig samarbejde, kommune stat
- socialt udsatte
- erhvervsuddannelser, natur, projekter, evaluering, undersøgelsesdesign, indsatser, uddannelsesfremmede