Billede af Hanne Grethe Nielsen

Hanne Grethe Nielsen

Ergoterapeut, Master i Rehabilitering

20092016

Publikationer pr. år

Personlig profil

Forsknings- og udviklingsområder

Unge pårørende til forældre med demens.

Udvælgelse af redskaber til vurdering af funktionsevne og daglige aktiviteter hos ældre patienter på medicinsk afdeling.

Samspil mellem praktik og teoretisk udervisning. Et tværinstitutionelt projekt.

 

Arbejdsområder

Primære arbejdsområder:

Undervisning på grunduddannelse. Ergoterapi i rehabilitering og genoptræning indenfor det somatiske område. Søgning og kritisk læsning af forskningslitteratur. Forberedelse til praktik samt kliniske prøver.

Anvendt anatomi og fysiologi.

Vejledning på ergoterapeutiske bachelorprojekter.

 



Øvrige arbejdsområder:

Undervisning, vejledning og censurering på Sundhedsdiplomuddannelse - primært indenfor neurorehabilitering.

Anden undervisning/kurser bl.a. omkring Rehabilitering og Ergoterapi.

 


Kompetencer

Uddannelsesbetegnelse: Assessment of Motor and Process Skills (AMPS). Kalibreret tester.
Fag: Ergoterapi
Land: Danmark
Antal dage: 5.0
Afslutningsdato: 2009

Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)

Master i Rehabilitering, Syddansk Universitet, Odense, Den hjerneskadedes oplevelse af rehabiliteringsprocessen. En kvalitativt interviewundersøgelse.

Dimissionsdato: 17 aug. 2005

Master i Rehabilitering, Syddansk Universitet

Dimissionsdato: 1 jan. 2005

Autoriseret Ergoterapeut, Ergoterapeutskolen i Århus

Dimissionsdato: 1 mar. 1986

Andet, Videreuddannelsen for Ergo- og Fysioterapeuter. "Ny lærer - ny kompetence"

… → 2002

Ansættelser

Afdelingsergoterapeut, Aarhus Universitetshospital

1 jan. 199515 aug. 1997

Instruktionsergoterapeut, Aarhus Universitetshospital

1 aug. 199131 dec. 1994

Ergoterapeut, Aarhus Universitetshospital

1 sep. 198631 jul. 1991

Fingeraftryk

Dyk ned i forskningsemnerne, hvor Hanne Grethe Nielsen er aktive. Disse emneetiketter kommer fra dennes persons arbejder. Sammen danner de et unikt fingerprint.
  • 1 Lignende profiler