Personlig profil

Præsentation

Ansat ved pædagoguddannelsen i UCL 2008. Ph.d. med afhandlingen: Media literacy gennem leg i børnehaveklassen (2018). 

Projektdeltager: Playful Learning Research (2019-2023), Legekunst (2019-2023), Science & Leg (2020-2023)

Arbejdsområder

forskning, undervisning og vejledning

Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)

Ph.d. , Media literacy gennem leg i børnehaveklassen, Syddansk Universitet

Dimissionsdato: 4 okt. 2018

Master i børne- og ungdomskultur, æstetiske læreprocesser og medier, Syddansk Universitet

Dimissionsdato: 1 jan. 2012

Mag.art i Litteraturvidenskab og semiotik, Syddansk Universitet

Dimissionsdato: 1 okt. 1999

Emneord

  • kultur
  • legekultur
  • Mediekultur
  • Medieleg
  • Interkulturelle kompetencer
  • Børns perspektiver
  • Æstetiske kulturbegreb
  • Æstetiske læreprocesser
  • participation
  • Kulturanalyse
  • barndomskultur
  • fænomenologi
  • Participatory cultures
  • børnekultur
  • ungdomskultur
  • participatory cultures
  • leg
  • legeteori
  • legekultur
  • kvalitativ metode
  • Grounded Theory
  • fenomenologi
  • interview
  • digitale medier
  • media literacy
  • feltarbejde
  • Antropologisk feltarbejdsmetode
  • Antropologiske kulturbegreb
  • Etnografisk metode
  • Børneperspektiver
  • Børns perspektiver
  • pædagoguddannelsen
  • innovation og entreprenørskab
  • innovationsdidaktik
  • undervisning
  • vejledning
  • kreativitet

Fingeraftryk

Dyk ned i forskningsemnerne, hvor Helle Hovgaard Jørgensen er aktive. Disse emneetiketter kommer fra dennes persons arbejder. Sammen danner de et unikt fingerprint.
  • 1 Lignende profiler

Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år

Seneste eksterne samarbejde på lande-/områdeniveau. Dyk ned i detaljerne ved at klikke på prikkerne eller