Billede af Hildegunn Juulsgaard Johannesen

Hildegunn Juulsgaard Johannesen

cand.mag., adjunkt, Programleder

20142020

Publikationer pr. år

Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Personlig profil

Kompetencer

Projektledelse: Flere års erfaring
Networking: Flere års erfaring
Fundraising: Flere års erfaring
Administration: Nogen erfaring
Ledelse: Nogen erfaring

Forsknings- og udviklingsområder

Som programleder for forskningstemaet digitalisering, didaktik og læring, har jeg initieret en række udvikling og forskningsprojekter i et bredt samarbejde med daginstitutioner og skoler, kommunale konsulenter, universiteter, små virksomheder, pædagog- og læreruddannelsens undervisere og studerende. Jeg har desuden gennem en årrække deltaget i forskellige digitale læremiddelproduktioner

Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)

cand mag, Syddansk Universitet

Sidefag, Syddansk Universitet

Enkeltfag, Syddansk Universitet

Ansættelser

Projektmedarbejder og katalogiseringsmedarbejder, Center for Undervisningsmidler, Aabenraa

1 okt. 200518 feb. 2013

Emneord

  • læremidler
  • pædagogik
  • undervisning
  • it
  • børnekultur
  • forskning
  • leg
  • pædagogisk arbejde
  • professionsdidaktik
  • digitalisering
  • digital kommunikation
  • humanistiske fag
  • web 2.0
  • mobil læring
  • didaktik
  • projektledelse
  • pædagogisk praksis
  • informationskompetence
  • produktudvikling

Publikationer

Finding teaching strategies to develop students' critical thinking skills

Peters, R., Pietras, J. F., Johannesen, H. J. & Gerken, S., 14 maj 2019.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper/skriftligt oplægForskningpeer review

Teaching controversial issues in history

Johannesen, H. J., 2019, s. 108. 1 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftAbstraktForskningpeer review

Fil

The inherent dynamics of historical narratives on the controversial: to teach controversial issues in history – Holocaust as a case

Johannesen, H. J., 2019. 1 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPosterForskningpeer review

Fil

Forord

Albrechtsen, T. R. S., Johannesen, H. J. & Slot, M. F., 2018, I : Learning Tech – Tidsskrift for læremidler, didaktik og teknologi. 4, s. 7-8 2 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftForordFormidling

Projekter

Hvad stiller vi op med konspirationsteorier og fake news?

Peters, R. L. A., Johannesen, H. J., Gerken, S. & Pietras, J. F.

09/02/1801/08/19

Projekter: ProjektUdviklingsprojekt/ Innovation

Et spadestik dybere

Thomsen, F. S. & Johannesen, H. J.

01/08/1601/05/17

Projekter: ProjektUdviklingsprojekt/ Innovation

Omtankeonline.dk

Andersen, K. M., Johannesen, H. J. & Malich-Bohlig, N.

01/02/1631/12/18

Projekter: ProjektUdviklingsprojekt/ Innovation

Aktiviteter

  • 4 Foredrag eller oplæg

IARTEM - Int. Association for Research on Textbooks and Educational Media

Hildegunn Juulsgaard Johannesen (Oplægsholder)

10 sep. 2019

Aktivitet: Tale eller præsentation - typerForedrag eller oplæg

Fil

OmtankeOnline - Thinking Twice Online

Thomas Rohde Skovdal Albrechtsen (Oplægsholder), Hildegunn Juulsgaard Johannesen (Oplægsholder) & Lene Illum Skov (Oplægsholder)

23 maj 201825 maj 2018

Aktivitet: Tale eller præsentation - typerForedrag eller oplæg

Teaching controversial issues

Rikke Louise Alberg Peters (Oplægsholder) & Hildegunn Juulsgaard Johannesen (Oplægsholder)

6 nov. 2018

Aktivitet: Tale eller præsentation - typerForedrag eller oplæg

Thinking twice online

Lene Illum Skov (Oplægsholder), Hildegunn Juulsgaard Johannesen (Oplægsholder) & Thomas Rohde Skovdal Albrechtsen (Oplægsholder)

23 maj 201825 maj 2018

Aktivitet: Tale eller præsentation - typerForedrag eller oplæg